Race Malaysia

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

Συνέντευξη Τύπου Πέμπτης

Η πρώτη συνέντευξη Τύπου της χρονιάς πραγματοποιιήθηκε στη Μελβούρνη
Οι Mark Webber, Fernando Alonso, Pastor Maldonado, Narain Karthikeyan και Kamui Kobayashi επιλέχθησαν για την πρώτη συνέντευξη Τύπου της χρονιάς πριν την έναρξη του Αυστραλιανού Grand Prix. Όλοι οι οδηγοί δήλωσαν καλά προετοιμασμένοι για τον πρώτο αγώνα της σεζόν – εκτός από τον Karthikeyan – αφού ο χειμώνας δοκιμών κύλησε χωρίς προβλήματα για τους περισσότερους. Οι Webber και Alonso έχουν ξεκάθαρο στόχο τον τίτλο, ενώ ο Kobayashi θέλει να είναι ο καλύτερος του μεσαίου group δυναμικότητας. Ας δούμε τι είπαν οι οδηγοί.

Ερ: Μια ερώτηση για το πώς πήγε η προετοιμασία μέχρι στιγμής. Πώς πήγαν οι δοκιμές; Πώς αισθάνεστε για τον αγώνα; Pastor, το ντεμπούτο σου θα γίνει σε μερικές ημέρες, πώς έχεις προετοιμαστεί για το πρώτο GP;

Pastor MALDONADO: Σίγουρα ήταν υπέροχη χειμερινή περίοδος. Η πρώτη φορά με την ομάδα, δουλέψαμε σκληρά και ανυπομονώ για τον πρώτο αγώνα. Δεν ήταν εύκολα τα πράγματα, ήταν δύσκολα για μένα, τη νέα ομάδα, νέο μονοθέσιο, όλα νέα. Ακόμα και οι κανονισμοί. Αλλά αισθάνομαι έτοιμος να κάνω αγώνα και να αρχίσω το πρωτάθλημα.

Ερ: Narain, δύσκολη η ερώτηση για σένα.

Narain KARTHIKEYAN: Ναι, κάναμε μερικά χιλιόμετρα με το παλιό μονοθέσιο αλλά το καινούριο, θα πρέπει να περιμένουμε αύριο για να το δούμε πρώτη φορά. Είναι δύσκολη η πρόκληση, αλλά θα πάρω τα πράγματα όπως έρθουν και θα δούμε τι θα γίνει.

Ερ: Ήταν δύσκολη η επιστροφή σου στη Formula 1;

NK: Ναι, τα πράγματα αλλάζουν αρκετά. Το παλιό μονοθέσιο δεν ήταν κακό, άρα μάλλον θα προσαρμοστώ γρήγορα και αυτό είναι το σχέδιό μου. Έχω καλό teammate, τον Tonio Liuzzi, και πιστεύω ότι είναι η σωστή σύγκριση για να δω πού βρίσκομαι.

Ερ: Mark, το μονοθέσιο δείχνει γρήγορο και πολύ αξιόπιστο μέχρι στιγμής.

Mark WEBBER: Ναι είχαμε έναν ήρεμο χειμώνα. Είναι λογικό να έχεις μικρά προβλήματα σε ένα εντελώς νέο concept, νέοι κανονισμοί επίσης. Η ομάδα έχει κάνει υπέροχη δουλειά για να ξεπεράσει όλες τις δυσκολίες. Τόσο εγώ όσο και η ομάδα προσπαθήσαμε αρκετά, επίσης ο Seb πήρε το μέγιστο από τις περιορισμένες ημέρες δοκιμών που είχαμε. Δεν καταφέραμε να πετύχουμε τα χιλιόμετρα της Ferrari. Έκαναν καλή δουλειά το χειμώνα όσον αφορά τα χιλιόμετρα που διένυσαν, αλλά γενικά πήγε καλά και καταλάβαμε τους νέους κανονισμούς. Η βροχή σε μερικές δοκιμές ήταν ένα πρόβλημα αλλά γενικά ήταν καλός χειμώνας για εμάς και θα δούμε τις επόμενες εβδομάδες ποια είναι η απόδοσή μας. Οι πρώτοι 3 αγώνες θα έχουν ενδιαφέρον.

Ερ: Kamui, η Sauber είχε πολλές κόκκινες σημαίες, περισσότερες από όλους. Δεκατρείς κόκκινες σημαίες στη διάρκεια των δοκιμών. Αυτό είναι ένα ρεκόρ που δεν θα το θέλατε, αλλά επίσης το μονοθέσιο ήταν γρήγορο στα χέρια του Sergio Perez στις τελευταίες δοκιμές.

Kamui KOBAYASHI: Ναι, νομίζω ότι η απόδοση του μονοθεσίου είναι καλή. Στο ξεκίνημα είχαμε πολλά θέματα στο μονοθέσιο αλλά νομίζω ότι οι δοκιμές πήγαν καλά διότι μειώσαμε τα προβλήματα. Πέρυσι δεν είχαμε κανένα πρόβλημα στις δοκιμές αλλά είχα προβλήματα στη διάρκεια της σεζόν. Αυτό είναι καλό σημάδι. Ελπίζω. Οι δοκιμές πήγαν καλά, ιδιαίτερα στη Βαρκελώνη έτσι νομίζω ότι είμαστε σε καλή θέση. Δεν θα παλέψουμε για την πρώτη θέση, θα πετύχουμε μερικούς γύρους όπως πέρυσι. Νομίζω ότι αυτό είναι αρκετό για εμάς. Έχουμε έναν νέο teammate ο οποίος δουλεύει καλά, είμαι ικανοποιημένος. Η κατάσταση με τα ελαστικά είναι εντελώς διαφορετική αλλά νομίζω ότι έχουμε περιθώριο βελτίωσης.

Ερ: Fernando, η προετοιμασία σου; Περισσότερα χιλιόμετρα από κάθε ομάδα.

Fernando ALONSO: Ναι, ήταν μια χαρά για εμάς. Ο χειμώνας κύλησε ήρεμα για εμάς, δεν είχαμε ιδιαίτερα προβλήματα. Πάντα είναι νέα πρόκληση όταν έχεις καινούριους κανονισμούς, έτσι πρέπει να προσαρμόσεις το μονοθέσιο στους κανονισμούς. Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να δοκιμάσουμε και πολλά πράγματα να μάθουμε αλλά νομίζω ότι έχουμε κάνει πολλά χιλιόμετρα για να καταλάβουμε λίγο ή πολύ όλα όσα έχουν εισαχθεί φέτος. Τελικά φτάσαμε στους αγώνες, αφού έχουν περάσει αρκετοί μήνες από τον τελευταίο αγώνα. Επίσης οι επιπλέον 15 ημέρες του Μπαχρέιν δεν ήταν το καλύτερο δυνατό. Θα αγωνιστούμε ξανά και αυτό με κάνει ευτυχισμένο.

Ερ: Ακόμα μια ερώτηση για όλους. Οι προσδοκίες σας φέτος. Fernando, Ο πρόεδρος έχει θέσει τον πήχη ψηλά για τη Ferrari, έτσι δεν είναι;

FA: Νομίζω ότι αν αγωνίζεσαι με τη Ferrari, δεν υπάρχει άλλος στόχος από το να παλέψεις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Νομίζω ότι η ιστορία της Ferrari, η δύναμη της Ferrari και το πάθος για τους αγώνες είναι έντονο έτσι ο στόχος μας για το 2011 είναι να παλέψουμε για το πρωτάθλημα. Στο τέλος μπορεί αν κερδίσουμε ή να χάσουμε. Εξαρτάται από το πόσο ανταγωνιστικοί είμαστε. Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, αλλά πρέπει να είμαστε εκεί και είμαι σίγουρος ότι θα το κάνουμε μέχρι την τελευταία στιγμή.

Ερ: Kamui, οδηγείς την ομάδα με ένα νεοφερμένο. Έχεις περισσότερη ευθύνη στις πλάτες σου τη χρονιά που ξεκινάει; Ποιοι είναι οι στόχοι σου;

KK: Νομίζω ότι είναι διαφορετική κατάσταση για μένα. Έχω μεγάλη ευθύνη, αλλά έτσι νομίζω ότι πρέπει να είναι τα πράγματα. Εντάξει, έχουμε αρκετή πίεση, είναι η δεύτερη σεζόν στη Sauber, διαφορετικός χειμώνας διότι είχαμε πολλά προβλήματα. Τελικά βρήκαμε έναν ικανοποιητικό ρυθμό έτσι είμαι ικανοποιημένος που αρχίζουμε τους αγώνες. Ο στόχος μου είναι να πετυχαίνω βαθμούς. Γνωρίζουμε ότι δεν είμαστε κορυφαία ομάδα. Αν μπορέσουμε να πετύχουμε κάποιους βαθμούς θα είναι καλό για εμάς.

Ερ: Πιστεύεις ότι μπορείς να είσαι ο καλύτερος από τις μεσαίες ομάδες;

KK: Ναι, πρέπει να προσπαθήσουμε. Είμαστε αισιόδοξοι και θα δούμε.

Ερ: Mark;

MW: Είμαστε απλά μια εταιρία ποτών αλλά στο τέλος κάναμε μια πολύ καλή χρονιά πέρυσι και ελπίζω να συνεχίσουμε έτσι. Έχουμε δυνατούς αντιπάλους, όπως ο Fernando. Οι κόκκινοι έχουν απίθανη ομάδα, ιστορία και αυτό είναι που μας δίνει μεγαλύτερη ικανοποίηση όταν αγωνιζόμαστε εναντίον τους. Η ομάδα ξανά έχει θέσει ψηλά τον πήχη για τα πρωταθλήματα. Και τα δύο θα ήταν υπέροχο να τα πάρουμε και στο τέλος όλα μπορεί να συμβούν. Αυτός είναι ο στόχος της ομάδας.

Ερ: Narain;

NK: Το μονοθέσιο σχεδιάστηκε αργά και έχουμε έξυπνους ανθρώπους στην ομάδα. Ο Geoff Willis είναι ο βασικός άνθρωπος πίσω από το νέο μονοθέσιο. Όσο περνάει ο χρόνος και έρχονται αναβαθμίσεις θα βρεθούμε σε λογικές θέσεις. Είναι εύκολο να καθίσεις και να πεις ότι είμαστε η καλύτερη νέα ομάδα αλλά η Lotus έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα εμπρός. Όπως και να έχει θα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά και είναι σημαντική σεζόν για μένα καθώς υπάρχει το Grand Prix της Ινδίας. Όπως γνωρίζετε ο  μηχανοκίνητος αθλητισμός στην Ινδία ανεβαίνει γρήγορα. Ανυπομονώ και ελπίζω να έχουμε μια αξιοπρεπή χρονιά.

Ερ: Pastor, είναι η πρώτη σου χρονιά στα grand prix. Τι περιμένεις;

PM: Να τερματίσω τον αγώνα αρχικά. Να πάρω το μέγιστο από το μονοθέσιο και να είμαι στους βαθμούς. Νομίζω ότι έχουμε τις δυνατότητες να είμαστε εκεί και να βελτιωνόμαστε αγώνα με τον αγώνα κατά τη διάρκεια της σεζόν. Είμαι αισιόδοξος διότι ο teammate μου έχει μεγάλη εμπειρία και είναι γρήγορος, άρα νομίζω ότι μπορούμε να βελτιωθούμε μαζί στη διάρκεια του πρωταθλήματος.

Ερ: Για όλους, τις σκέψεις σας για τον αγώνα. Pastor, έχεις δει την πίστα; Τι έχεις δει μέχρι στιγμής;

PM: Είναι υπέροχο, φανταστικό σιρκουί. Μου αρέσει η Μελβούρνη. Νομίζω ότι θα ευχαριστηθώ το τριήμερο.

Ερ: Έχεις κάνει κάποιο γύρο στον εξομοιωτή ή οπουδήποτε;

PM: Ναι έχω κάνει.

Ερ: Τη γνωρίζεις καλά ήδη;

PM: Ναι, είμαι έτοιμος.
Ερ: Narain, έχεις βρεθεί στη συγκεκριμένη πίστα στο παρελθόν;

NK: Ναι, έχω βρεθεί. Καλές αναμνήσεις, μου αρέσει η πίστα και ελπίζω να τερματίσω τον αγώνα. Πρώτα οι κατατακτήριες και έπειτα να τερματίσω τον αγώνα, θα δούμε.

Ερ: Προκρίθηκες 12ος το 2005. Αυτό θα είναι δύσκολο να το ξεπεράσεις;

NK: Ναι, νομίζω ότι θα είναι πολύ δύσκολο. Τα Bridgestone εκείνη τη χρονιά δούλευαν καλά και είχε βροχή, έτσι πετύχαμε αυτό το αποτέλεσμα. Φέτος θα είναι δύσκολα.

Ερ: Mark, πάντα έχεις μεγάλες προσδοκίες.

MW: Ναι, είμαι τυχερός που έχω έναν αγώνα στην πατρίδα μου. Υπάρχουν αρκετοί οδηγοί στο grid που δεν έχουν αγώνα στην πατρίδα τους. Η ατμόσφαιρα είναι πάντα καλή είτε στη Βραζιλία ή στην Ισπανία ή στη Βρετανία με τον Jenson και τον Lewis. Είμαι ικανοποιημένος που βρίσκομαι εδώ. Πάντα ο αγώνας είναι καλός, πάντα είναι λίγο απρόβλεπτος, πάντα έχουμε μερικά Αυτοκίνητα Ασφαλείας και ανυπομονώ για όλα αυτά.

Ερ: Πρώτη σειρά εκκίνησης πέρυσι, αλλά η 5η θέση παραμένει η καλύτερη για σένα.

MW: Ναι, θα προσπαθήσω να βελτιωθώ.
Ερ: Όσο περίεργο κι αν ακούγεται ο teammate σου δεν έχει δει ποτέ τη σημαία τερματισμού εδώ.

MW: Ναι, μερικές φορές η πίστα δεν σε πάει. Νομίζω ότι ο Rubens στη Βραζιλία δεν έχει περάσει όμορφες στιγμές. Μερικές πίστες τα έχουν αυτά για τους οδηγούς. Ελπίζω να έχουμε καθαρό τριήμερο και να πάρουμε ένα καλό αποτέλεσμα.
 
Ερ: Kamui, μπορείς να βελτιωθείς σε σχέση με πέρυσι;

KK: Νομίζω πως ναι. Πέρυσι δεν είχα κάνει πολλά χιλιόμετρα καθώς είχα πρόβλημα στην εμπρός πτέρυγα μετά από 5 γύρους. Φέτος ελπίζω να δούμε την καρό σημαία. Γνωρίζω την πίστα καλά, μου αρέσει, είναι όμορφο σιρκουί. Αλλά με τα νέα ελαστικά της Pirelli δεν γνωρίζω πώς θα συμπεριφερθούν σε διαφορετική άσφαλτο. Θα είναι δύσκολο, αλλά νομίζω ότι είναι εντυπωσιακό μέρος.

Ερ: Fernando, μια νίκη εδώ και μια δεύτερη θέση και καμία εγκατάλειψη σε 9 αγώνες. Αυτό είναι εξαιρετικό ρεκόρ.

FA: Ναι, μου αρέσει η πίστα. Μου αρέσει η Μελβούρνη, αλλά όχι μόνο η πίστα. Νομίζω η ατμόσφαιρα σε όλο το GP είναι φανταστική. Όλοι οι άνθρωποι εδώ διασκεδάζουν το τριήμερο, όχι μόνο τον αγώνα αλλά και όλα τα γεγονότα γύρο από τον αγώνα της Κυριακής. Διασκεδάζουν από την Παρασκευή και το ίδιο κάνουμε εμείς. Προφανώς, ο πρώτος αγώνας του πρωταθλήματος είναι πάντα συναρπαστικός, πάντα υπάρχουν εγκαταλείψεις, με Αυτοκίνητα Ασφαλείας όπως είπε ο Mark. Μερικές φορές είναι αγώνας επιβίωσης κατά κάποιο τρόπο, ο πρώτος αγώνας του πρωταθλήματος. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Ελπίζω να πετύχουμε βαθμούς και να αρχίσουμε τη χρονιά με καλό τρόπο.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ
Ερ: (Matthew Cochinos - PitPass) Fernando και Mark, η αλλαγή στα ελαστικά φέτος θα αλλάξει τη στρατηγική των αγώνων. Πώς βλέπετε να συμβαίνει αυτό, με δεδομένο ότι δεν αντιλαμβανόμαστε πλήρως το πώς θα διαμορφωθεί ο αγώνας με βάση τα προηγούμενα;

MW: Ναι, υπάρχουν πολλά ερωτήματα που πρέπει να απαντήσουμε αυτό το 3ήμερο. Κάναμε αρκετά χιλιόμετρα με τα ελαστικά το χειμώνα και πήραμε μια γενική ιδέα τι να περιμένουμε αλλά θα πρέπει να ξεκινήσουμε τον αγώνα για να δούμε πώς θα προσαρμοστούμε καλύτερα. Έχουμε μια καλή αίσθηση για το πώς θα είναι τα ελαστικά για εμάς και πώς θα διαμορφώσουμε τη στρατηγική μας. Κάποια πράγματα δεν θα είναι έκπληξη, όπως η απόδοση των ελαστικών, αλλά το σημαντικό είναι το πώς θα διαμορφώσουμε τη στρατηγική με τα pit stop. Θα υπάρξουν κάποια πράγματα που πρέπει να απαντηθούν και από αυτόν τον αγώνα θα ξεκινήσει να διαμορφώνεται μια τάση που θα ακολουθηθεί και στους επόμενους στεγνούς αγώνες.

FA: Συμφωνώ. Νομίζω ότι υπάρχουν πολλά να μάθουμε σε αυτόν τον αγώνα. Έχουμε κάνει μόνο δοκιμές με αυτά τα ελαστικά. Σίγουρα η στρατηγική στους αγώνες θα είναι διαφορετική, οπότε μπορούμε να πούμε ότι μια νέα Formula 1 ξεκινά εδώ στη Μελβούρνη. Πρέπει να παραμείνουμε πολύ συγκεντρωμένοι στη στρατηγική γιατί νομίζω ότι θα παίξει σημαντικό ρόλο στο αποτέλεσμα του αγώνα. Από την άλλη, ίσως οι κατατακτήριες του Σαββάτου αποκτούν μικρότερη αξία από πέρυσι γιατί την Κυριακή θα υπάρχουν περισσότεροι παράγοντες μέσα στην πίστα.

Ερ: (Livio Orricchio - O Estado do Sao Paulo) Ξανά σχετικά με τα ελαστικά, η πρόγνωση του καιρού μιλά για πιθανότητα βροχής μέχρι το Σάββατο και ήλιο την Κυριακή. Στις χειμερινές δοκιμές η μέγιστη θερμοκρασία στην άσφαλτο ήταν 27 βαθμοί, αν θυμάμαι καλά. Ίσως εδώ συναντήσετε θερμοκρασία 40 βαθμών στην άσφαλτο για πρώτη φορά. Πώς θα το αντιμετωπίσετε;

MW: Δεν ξέρω αν θα έχουμε 40 βαθμούς στην πίστα την Κυριακή αλλά δεν νομίζω ότι θα έχουμε εκπλήξεις όσον αφορά τη συμπεριφορά των ελαστικών. Έχουμε κάποια ιδέα για το τι πρόκειται να συμβεί πάνω-κάτω. Ίσως στη Sepang χρειαστεί να ενδιαφερθούμε περισσότερο για τη θερμοκρασία στην πίστα αλλά εδώ τα πράγματα δείχνουν φυσιολογικά.

Ερ: (Phil Brannigan – Motor Sport News, Australia) Mark και Fernando, έχει γίνει μεγάλη συζήτηση για τους νέους κανονισμούς και ειδικά για την κινητή πίσω πτέρυγα. Περιμένετε, ως παλιότεροι οδηγοί, ότι θα ξεκινήσετε διάλογο για το πώς θα εφαρμοστούν στους επόμενους αγώνες;

FΑ: Νομίζω ότι όλοι έχουμε διαφορετική γνώμη. Εγώ από την πλευρά μου δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα με τους νέους κανονισμούς και όσα πρέπει να κάνουμε με το τιμόνι είναι μέρος της δουλειάς μας. Είμαστε επαγγελματίες οδηγοί και πρέπει να υπάρχει κατανόηση ανάμεσα σε εμάς και τις ομάδες μας για να κάνουμε όσο γίνεται πιο εύκολη τη χρήση των νέων συστημάτων. Αν δεν έχεις χρόνο για να κάνεις όλα τα πράγματα πάνω στο τιμόνι, τότε δεν τα κάνεις, δεν είναι υποχρεωτικό. Εμείς κάναμε πολλά χιλιόμετρα στις δοκιμές και μπορώ να πω ότι ο Felipe κι εγώ αρχίζουμε να συνηθίζουμε να κάνουμε αυτόματα τα νέα πράγματα. Δεν βλέπω να υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα ή κάτι να συζητήσουμε στο άμεσο μέλλον.

MW: Δεν νομίζω ότι βλάπτουν τους αγώνες. Προφανώς θα πρέπει να δούμε πώς θα πάνε τα πράγματα με τις προσπεράσεις για το θέαμα. Είναι μια μικρή έκπληξη για εμένα ότι μας επιτρέπουν να τα χρησιμοποιούμε όλα αυτά στις κατατακτήριες. Δεν γίνονται προσπεράσεις εκεί και είναι παραπανίσιο φορτίο για εμάς που δεν είναι απαραίτητο στις κατατακτήριες. Στον αγώνα θα δούμε πώς θα πάει γιατί εκεί θα τα χρησιμοποιούμε λιγότερο. Ειδικά η πίσω πτέρυγα δεν θα χρησιμοποιείται ούτε κατά διάνοια τόσο πολύ. Πρέπει να καταλάβετε ότι στις κατατακτήριες θα τη χρησιμοποιούμε κάθε φορά που θα πατάμε τέρμα το γκάζι. Δεν με τρομάζουν οι προκλήσεις. Τόσο ο Fernando όσο και εγώ έχουμε κάνει αγώνα F3000 στο Μονακό με χειροκίνητο λεβιέ ταχυτήτων, οπότε δεν είναι πρόβλημα να οδηγήσουμε με το ένα χέρι. Νομίζω όμως ότι σε στροφές όπως η Eau Rouge και κάποιες άλλες δεν είναι φυσιολογικό να κάνεις κάτι άλλο με το τιμόνι. Ακόμα και ο Ayrton Senna κρατούσε το τιμόνι και με τα δύο χέρια σε αυτές τις στροφές. Πρέπει να είσαι έτοιμος να αντιδράσεις σε οτιδήποτε συμβεί. Θα δούμε. Κάποιες φορές έρχονται νέα πράγματα και πρέπει να προσαρμοστείς. Εγώ δεν έχω προσαρμοστεί πλήρως αλλά έτσι είναι τα πράγματα και έτσι θα συνεχίσουμε.

Ερ: Μπορείς να προβλέψεις πόσες φορές μπορεί να χρησιμοποιήσεις την πίσω πτέρυγα στις κατατακτήριες σε ένα γύρο;

MW: Ναι, σε κάθε ευθεία.

Ερ: (Tony Lopez- La Vanguardia) Ερώτηση για τον Kamui και για τους άλλους οδηγούς αν θέλουν: Πιστεύετε ότι το GPDA ή η FIA ή οποιοσδήποτε πρέπει να οργανώσει μια δράση συμπαράστασης στο λαό της Ιαπωνίας.

KK: Σίγουρα χρειαζόμαστε βοήθεια από τον κόσμο σε αυτήν την κατάσταση. Τα πράγματα στην Ιαπωνία είναι πραγματικά άσχημα. Αν το GPDA ή η FIA ή οποιοσδήποτε μπορεί να μας βοηθήσει πραγματικά το χρειαζόμαστε γιατί πολλοί άνθρωποι έχουν μείνει χωρίς στέγη και τροφή. Ταυτόχρονα, η Νέα Ζηλανδία είχε έναν επίσης δυνατό σεισμό. Και οι δύο χώρες έχουν σοβαρό πρόβλημα και πρέπει να σκεφτούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Όταν χτυπάει ένας σεισμός ή ένα τσουνάμι δεν είναι ότι κάναμε κάτι λάθος, δεν μπορούμε να τα ελέγξουμε. Πρέπει να βοηθάμε ο ένας τον άλλο. Ελπίζω να μας βοηθήσουν κι εμάς.

Ερ: (Andrea Cremonesi -  La Gazzetta dello Sport) Fernando, μπορείς να κάνεις μιαν εκτίμηση για το πόσους γύρους μπορείς να κάνεις με τα σκληρά και τα μαλακά ελαστικά; Και ποια είναι η αίσθησή σου με αυτά τα ελαστικά;

FA: Είναι αδύνατο να προβλέψω τώρα τον αριθμό των γύρων αλλά δεν νομίζω ότι θα υπάρχει πρόβλημα γιατί τα ελαστικά είναι ίδια για όλους. Μετά τις ελεύθερες δοκιμές και τις κατατακτήριες θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε καλύτερα τη στρατηγική μας για την Κυριακή αλλά δεν υπάρχουν μεγάλες ανησυχίες για αυτό. Η αίσθησή μου για τα ελαστικά είναι ΟΚ, προφανώς. Είναι νέο ελαστικό και όπως είπα χρειάζεται διαφορετική προσέγγιση με τη στρατηγική αλλά έχουμε κάνει πολλές δοκιμές και μετά τον πρώτο αγώνα θα έχουμε περισσότερη εμπειρία.

Ερ: (Yoris Fioriti – AFP) Ξέρω ότι θα μου πείτε ότι δεν γνωρίζουμε τη δυναμική των ομάδων γιατί δεν έχουμε δει αγώνα ακόμα αλλά πιστεύετε ότι οι Michael Schumacher, Nico Rosberg, ίσως ένας οδηγός της Renault και οι ομάδες τους θα είναι επίσης διεκδικητές του τίτλου, κάτι που σημαίνει ότι θα έχουμε περισσότερους διεκδικητές από τις Ferrari, Red Bull και McLaren;

MW: Νομίζω ότι οι Renault και Mercedes είναι γρήγορες και έκαναν καλή δουλειά το χειμώνα. Η Renault ήταν πάντα ψηλά ή κάπου εκεί. Επίσης, πρέπει να πούμε ότι είναι κρίμα που σε αυτόν τον αγώνα δεν έχουμε τον Robert (Kubica) και θα μας λείψει, αλλά θα είναι γρήγοροι φέτος. Έχουν μια πολύ έμπειρη ομάδα στο Enstone και θα είναι πολύ ενδιαφέρον. Αν μπορούν να είναι καλοί σε όλο το πρωτάθλημα μένει να το δούμε. Η Mercedes ολοκλήρωσε πολύ καλά τις χειμερινές δοκιμές και σίγουρα θα κερδίσουν αγώνες φέτος. Έδειξαν αξιοπιστία και δεν βλέπω το λόγο να μην είναι διεκδικητές μαζί με τη McLaren και τη Ferrari.

FA: Ναι, συμφωνώ. Είναι αδύνατον να πούμε τώρα ποια είναι η σειρά δυναμικότητας των ομάδων αλλά στα χαρτιά πριν από τον πρώτο αγώνα υπάρχουν 5-6 ομάδες που μπορούν να κερδίσουν αγώνες και να διεκδικήσουν το πρωτάθλημα. Ύστερα από 3-4 αγώνες θα έχουμε καλύτερη εικόνα και ίσως θα υπάρχουν μόνο 2 ή 3 ομάδες που θα μπορούν πραγματικά να το διεκδικήσουν. Νομίζω ότι το σημαντικό για κάθε ομάδα, προφανώς και για εμάς, είναι να τα πάμε καλά και να είμαστε ανταγωνιστικοί σε αυτούς τους τρεις αγώνες, αλλά αυτήν τη στιγμή όλα είναι ανοιχτά.
Ερ: (Jens Wolters – ARD Radio) Mark, πώς πήγε το χθεσινό μπάρμπεκιου και έχετε κάποια ιδιαίτερη συνταγή για αυτή τη χρονιά;

MW: Είμαι αρκετά καλός στο μπάρμπεκιου. Το κάνω πολύ συχνά. Δυστυχώς, στη Βρετανία που μένω δεν έχω πολλές ευκαιρίες, αλλά έχω μερικούς Αυστραλούς φίλους και πάντα κάνουμε μπάρμπεκιου, είναι δεύτερη φύση μου. Ο πατέρας μου με έμαθε όταν ήμουν μικρός να χειρίζομαι την ψησταριά, είναι εύκολο. Η συνταγή για φέτος; Παρόμοια με πέρυσι με ελάχιστες διαφορές στον τερματισμό. Αυτό θα ήταν επιτυχημένο. Να χτίσουμε πάνω σε ό,τι κάναμε πέρυσι – προφανώς με περισσότερα θετικά για μένα – και να συνεχίσουμε από εκεί.

Ερ: (Matthew Cochinos - PitPass) Narain, έχεις μείνει εκτός Formula 1 τα τελευταία χρόνια. Επιστρέφεις με ένα μονοθέσιο το οποίο δεν έχεις δοκιμάσει. Ποιες είναι οι ανησυχίες σου για το ρυθμό του μονοθεσίου και είναι πιθανό να μην σε δούμε στο grid την Κυριακή το απόγευμα;

NK: Ναι, αυτή είναι μια από τις ανησυχίες μου, αλλά πιστεύουμε ότι το μονοθέσιο έχει κάνει ένα καλό βήμα εμπρός με το πίσω μέρος της Williams και όλα τα άλλα θα πρέπει να έχουμε κινηθεί θετικά, τουλάχιστον στα χαρτιά, αλλά μέχρι να οδηγήσουμε ποτέ δεν ξέρεις. Θα δούμε τι θα γίνει. Θα μπορούσα να πω πολλά, αλλά μόνο όταν οδηγήσω στην πίστα θα ξέρω πού βρισκόμαστε.

Ερ: (Yoris Fioriti – AFP) Fernando, τι περιμένεις από τον teammate σου φέτος; Πιστεύεις ότι θα συνεχίσεις να είσαι ο νούμερο ένα οδηγός της Ferrari ή η αλλαγή ελαστικών θα φέρει έντονες μάχες μεταξύ σας;
FA: Νομίζω ότι δεν υπήρχε νούμερο ένα πέρυσι, δεν υπάρχει νούμερο ένα φέτος. Πιστεύω ότι θα προσπαθήσουμε για το καλύτερο δυνατό. Ο Felipe ήταν δυνατός σε όλη του την καριέρα και επίσης ήταν δυνατός πέρυσι. Νομίζω ότι έχασε πολλούς βαθμούς στο τέλος, είχε και μερικές άτυχες στιγμές. Θυμάμαι τη Σιγκαπούρη, ένα πολύ καλό τριήμερο για το μονοθέσιό μας και είχε μηχανικό πρόβλημα στις κατατακτήριες και ξεκίνησε τελευταίος, έτσι δεν μετράει μόνο ο ρυθμός, είναι και άλλοι παράγοντες για το πρωτάθλημα. Περιμένω τον Felipe να είναι πολύ δυνατός και διεκδικητής του τίτλου και ελπίζω μαζί να κερδίζουμε βαθμούς για την ομάδα, διότι το πρωτάθλημα κατασκευαστών είναι μεγάλη υπόθεση για τη Ferrari.

Πηγή: www.msfree.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: