Race Malaysia

Σάββατο 26 Μαρτίου 2011

Συνέντευξη Τύπου κατατακτηρίων

 Οι Vettel, Hamilton και Webber μίλησαν για τις κατατακτήριες της ΜελβούρνηςΣτην επίσημη συνέντευξη Τύπου της FIA για τις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Αυστραλίας, που δόθηκε μετά το τέλος της περιόδου στο σιρκουί του Albert Park, πήραν μέρος οι τρεις πρώτοι της διαδικασίας, δηλαδή οι Sebastian Vettel (Red Bull), Lewis Hamilton (McLaren) και Mark Webber (Red Bull). Ύστερα από την εμφάνιση του Vettel δεν υπήρχαν και πολλά που μπορούσαν να ειπωθούν, με τον Hamilton να είναι μάλλον ο πιο χαρούμενος από τους τρεις για την επίδοσή του. Ας δούμε τι ειπώθηκε αναλυτικά…

Ερ: Sebastian, μία απόδοση κυριαρχίας. Μισό δευτερόλεπτο γρηγορότερος από την προηγούμενης χρονιάς pole position και δεν χρησιμοποίησες το κουμπί KERS. Θα πρέπει να αισθάνεσαι στην κορυφή του κόσμου.

Sebastian Vettel: Ναι, θέλω να πω ότι ήταν ένας περίεργος χειμώνας. Πολλά πράγματα άλλαξαν. Το μονοθέσιο άλλαξε αρκετά. Οι χειμερινές δοκιμές είχαν πολλή δουλειά και όλοι προσπαθήσαμε να βρούμε τη λύση στα ελαστικά, τα νέα Pirelli ελαστικά, αλλά ερχόμενοι εδώ όλοι ξαφνιαστήκαμε με το πόσο καλά δούλεψαν εδώ σε ένα γύρο και επίσης είδαμε την Παρασκευή ότι με λίγο περισσότερο φορτίο καυσίμων στο μονοθέσιο τα πράγματα είναι ελπιδοφόρα για την Κυριακή, οπότε θα δούμε πώς θα τα πάμε. Σίγουρα, έχουμε κάνει το πρώτο βήμα και ξεκινώντας την περίοδο με αυτόν τον τρόπο που είναι ένα καλό σημάδι για όλους μας στην ομάδα. Δουλέψαμε πολύ σκληρά για να φέρουμε την καινούρια RB7 εκεί που είναι τώρα, οπότε πιστεύω ότι αυτό οφείλεται περισσότερο στους ανθρώπους πίσω στο εργοστάσιο και στους ανθρώπους εδώ στην Αυστραλία που προετοιμάζουν το μονοθέσιο.  Πιστεύω ήταν χαρούμενοι σήμερα, αρκετά γρήγοροι, και είμαι πολύ χαρούμενος με το αποτέλεσμα. Αλλά αν δεις τους βαθμούς, έχουμε μηδέν βαθούς όπως όλοι οι άλλοι, οπότε θα πρέπει να δούμε τι θα γίνει αύριο.

Ερ: Lewis, οκτώ δέκατα από τον Sebastian είναι αρκετά αλλά μετά από πολύ λίγες χειμερινές δοκιμές που είχατε, βάζω στοίχημα δεν θα μπορούσατε να ονειρευτείς ότι θα βρίσκεσαι στην μπροστινή σειρά του grind για το πρώτο grand prix.

Lewis Hamilton: Απολύτως. Είμαι απόλυτα ενθουσιασμένος που βρίσκομαι εδώ σήμερα. Τα παιδιά πίσω στο εργοστάσιο έκαναν απίστευτη δουλειά. Πραγματικά ένα τεράστιο βήμα αυτό το Σαββατοκύριακο. Το μονοθέσιο είχε φανταστική αίσθηση. Βέβαια, έχουμε ακόμα αρκετή δουλειά να κάνουμε αλλά πιστεύω ότι έχουμε  φέρει τους εαυτούς μας στο σωστό δρόμο και ένα σπουδαίο θεμέλιο για μας για να στηριχθούμε. Ξέρω ότι τα παιδιά στο εργοστάσιο θα συνεχίσουν να δουλεύουν αλλά ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους. Συνεχίστε να πιέζετε.

Ερ: Mark, ήταν επτά εκατοστά του δευτερολέπτου η διαφορά σου με τον Sebastian εδώ την προηγούμενη χρονιά. Είναι πολύ περισσότερα από αυτά αυτήν τη χρονιά. Τι πήγε στραβά;

Mark Webber: Ναι, δεν μπορούσα να πετύχω τους χρόνους σήμερα. Ήταν απογοητευτική, προφανώς, η απόδοσή μου. Ο Seb έκανε ένα πολύ καλό γύρο. Προφανώς, απογοητεύτηκα  που δεν είμαι στην πρώτη σειρά, έκανα το καλύτερο που μπορούσα. Στεναχωρήθηκα με τη διαφορά που έχω από τον Seb για να είμαι ειλικρινής. Θα πρέπει να το ξεπεράσω και να δω πού μπορώ να βελτιωθώ από κει και έπειτα.  Λίγο απογοητευτικό φυσικά, αλλά μπράβο στην ομάδα. Τα παιδιά έκαναν φανταστική δουλειά. Δεν είναι η καλύτερη μέρα για μένα. Η μπάρα είναι ψηλά αλλά θα ήθελα να είχα πάει καλύτερα σήμερα, όμως πρέπει να δούμε την καλή απόδοση της ομάδας και τη μεγάλη προσπάθεια που έχει κάνει όλο το χειμώνα.

Ερ: Sebastian, στον αγώνα αύριο η φροντίδα των ελαστικών θα είναι κρίσιμη. Είναι ένα βήμα στο άνγωστο για όλους με αυτά τα νέα ελαστικά. Τι ψάχνεις να βρεις και ποια θα είναι τα κλειδιά για τον αυριανό αγώνα;

SV: Πιστεύω ότι το κλειδί είναι πάντα να τερματίσεις τον αγώνα, να δεις την καρό σημαία. Την προηγούμενη χρονιά, στο μισό του αγώνα έπρεπε να εγκαταλείψουμε. Αλλά είμαι αρκετά αισιόδοξος. Είχαμε μία πάρα πολύ καλή προετοιμασία το χειμώνα. Δεν είχαμε σχεδόν κανένα πρόβλημα αξιοπιστίας. Το μονοθέσιο ήταν αξιόπιστο από το πρώτο λεπτό και προφανώς όχι πολύ αργό, οπότε όλα πάνε καλά. Αλλά είναι ένας δύσκολος αγώνας με τα νέα ελαστικά. Είναι ένας αγώνας στο άγνωστο. Μπορούμε  να μαντέψουμε περίπου πώς θα συμπεριφερθούν τα ελαστικά, αλλά στο τέλος θα πρέπει να δούμε πώς είναι και επίσης να αγωνιστούμε με όλους τους άλλους, έχοντας ίσως πάνω από ένα pitstop. Θα είναι αρκετά διασκεδαστικό  για μας. Πολλά είναι τα πράγματα που πρέπει να προσέχουμε και να εστιάσουμε, οπότε ανυπομονώ, αλλά σήμερα ήταν η βάση και δε θα μπορούσα να ήταν καλύτερα.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

Ερ: (Ralf Bach – R&B) Seb, πιστεύεις ότι η Μελβούρνη είναι η καλύτερη πίστα για το μονοθέσιό σας;

SV: Δεν γνωρίζω. Υπάρχουν πολλές πίστες ακόμα. Πέρυσι ήμασταν ανταγωνιστικοί εδώ, το ίδιο και πρόπερσι. Δείχνει να μας ταιριάζει αυτό το μέρος. Μου αρέσει να έρχομαι εδώ, η πίστα έχει προκλήσεις, είναι δύσκολη σε μερικά σημεία. Είναι απαιτητική για τον οδηγό και ο ρυθμός πρέπει να είναι σωστός. Θα έλεγα ότι εδώ η ικανοποίηση που έχεις όταν βρεις το ρυθμό σου είναι μεγάλη. Αισθάνεσαι την ταχύτητα, είναι κάτι που σε διασκεδάζει αρκετά και το μονοθέσιο βολεύεται καλά. Γενικά, νομίζω ότι μας ταιριάζει η πίστα. Μέχρι τώρα πάμε καλά.

Ερ: (Ralf Bach – R&B) Αυτό που εννοώ είναι ότι τα αεροδυναμικά δεν είναι πολύ σημαντικά εδώ.

SV: Δεν νομίζω. Νομίζω ότι η αεροδυναμική είναι πιο σημαντική σε άλλες πίστες.

LH: Αυτό είναι το μοναδικό σημείο που κάνει διαφορά από εμάς, η αεροδυναμική, αλλιώς θα ήμασταν σε καλύτερη κατάσταση.

SV: Νομίζω ότι στην τελική έχουμε καλό πακέτο και είμαστε ικανοποιημένοι εκεί που βρισκόμαστε. Δεν το γνωρίζαμε αυτό, έπειτα από έναν μεγάλο χειμώνα, άρα αυτό είναι καλό και θετικό για εμάς. Όπως είπα, δεν υπάρχουν σημάδια ακόμα και υπάρχουν πολλοί αγώνες. Θα υπάρξουν και αγώνες που θα δυσκολευτούμε να κερδίσουμε τις άλλες ομάδες. Δεν κοιτάζουμε αυτό, αλλά θέλουμε να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Ερ: (Paul Gover – Herald Sun) Mark, χρησιμοποίησες το KERS σήμερα;

MW: Όχι.

Ερ: (Paul Gover – Herald Sun) Θα σε βοηθούσε να ανέβεις στην πρώτη σειρά του grid αν το χρησιμοποιούσες;

MW: Ίσως. Δεν το χρησιμοποιήσαμε σήμερα για διάφορους λόγους που θα τους κρατήσουμε για εμάς.

Ερ: (Joris Fioriti – AFP) Lewis, πριν από μια εβδομάδα έλεγες ότι είχες ένα μονοθέσιο το όποιο δεν ήταν έτοιμο για νίκη και μια εβδομάδα αργότερα έχεις ένα πολύ γρήγορο μονοθέσιο το οποίο μπορεί να κερδίσει, τι συνέβη; Δεν καταλαβαίνω.

LH: Ποτέ δεν είπα ότι το μονοθέσιο είναι κακό. Ήταν ήδη πιο γρήγορο από το περσινό. Απλά του έλειπε κάθετη δύναμη. Αυτό που σου δίνει η κάθετη δύναμη είναι η δυνατότητα να φρενάρεις πιο αργά, να ανοίξεις το γκάζι πιο νωρίς. Με την βελτιωμένη κάθετη δύναμη βελτιώνεις την μικρότερη ταχύτητά σου, έτσι βελτιώνεις τη μέση ωριαία αν περνάς την κάθε στροφή με 10 Km/h παραπάνω. Είναι αρκετός χρόνος, διότι μπορείς να τον αυξήσεις και στις ευθείες. Έχουμε βελτιώσει λοιπόν το πίσω μέρος του μονοθεσίου που σημαίνει ότι είμαι σε θέση να επιτίθεμαι στα στροφές, να είμαι πιο γρήγορος. Βασικά φτιάξαμε ένα κομμάτι του μονοθεσίου στο οποίο είχαμε πρόβλημα και με αυτήν την βελτίωση το υπόλοιπο μονοθέσιο δούλεψε αρκετά καλά. Ακόμα έχουμε αρκετή δουλειά να κάνουμε, αλλά η ομάδα στο εργοστάσιο έκανε φανταστική δουλειά.

Ερ: (Livio Orricchio – O Estado do Sao Paulo) Για όλους: σας προκάλεσε έκπληξη η απόδοση της Ferrari;

SV: Ναι. Νομίζω ότι είχαν κάνει καλή δουλειά το χειμώνα. Χθες ήταν δύσκολο να καταλάβουμε. Πίστευα ότι είναι ανταγωνιστικοί και περίπου ήταν στα ίδια με εμάς. Εξεπλάγην με τις κατατακτήριες. Στο Q1 είδα να βάζουν μαλακά ελαστικά. Ο Felipe δυσκολεύτηκε και πέρασε στην τελευταία του προσπάθεια. Και έπειτα είναι δύσκολο να κρίνουμε τι συμβαίνει στο μονοθέσιο. Στο Q1 έχεις περισσότερο χρόνο να δεις την οθόνη σου. Ναι, μου έκανε εντύπωση.

MW: Ναι, μου έκανε εντύπωση. Είναι ξεκάθαρο ωστόσο πως πολλοί έχουν συνηθίσει πλέον τα ελαστικά και άλλοι όχι και τόσο, έτσι θα έχουμε πολλά σκαμπανεβάσματα στους χρόνους. Είδα τον Nick Heidfeld να βγαίνει στην πίστα πολύ νωρίς. Μερικοί ακόμα προσπαθούν να το βρουν. Ίσως η Ferrari να είναι σε αυτήν τη φάση.

LH: Ναι, νομίζω ότι έχουν πολύ καλό μονοθέσιο. Εμένα μου φαίνεται εύκολο να χρησιμοποιήσω αυτά τα ελαστικά και προφανώς και εδώ οι οδηγοί έχουν κάνει το ίδιο, αλλά υποθέτω ότι άλλοι δυσκολεύτηκαν με την αλλαγή. Είναι ακόμα νωρίς, όμως, όλοι μαθαίνουμε στην πορεία. Στο τέλος των δοκιμών, ήταν φανερό πως οι Red Bull ήταν γρήγορες, είναι πρωταθλητές άλλωστε και κέρδισαν τον τελευταίο αγώνα, έτσι τους ήταν πιο φυσιολογικό να είναι ανταγωνιστικοί. Δεν είναι έκπληξη ότι είναι γρήγοροι εδώ. Πίστευα ότι η Ferrari θα ήταν πιο κοντά αλλά απλά νομίζω ότι είναι τα ελαστικά. Ίσως αν κάνουν τα ελαστικά να δουλέψουν να είναι πιο κοντά.

Ερ: (Matthew Cochinos – pitpass.com) Mark, πόσο διψασμένος για την εκκίνηση του GP της πατρίδας σου;

SV: Θα έχουμε δείπνο πριν έτσι δεν είναι;

MW: Νομίζω ότι θέλεις να πας καλά σε όλα τα GP.Υπάρχει λίγο μεγαλύτερο κίνητρο προφανώς, όπως συμβαίνει με τους υπόλοιπους. Στη Γερμανία για τον Seb και στην Αγγλία για τον Lewis. Αυτό είναι φυσιολογικό. Ο κάθε αγωνιζόμενος που τρέχει μέσα στην πατρίδα του έχει ένα επιπλέον συναισθηματικό βάρος. Αυτό σε κάνει να αποδόσεις καλά, πρέπει να αποδίδεις καλά όπου κι αν πηγαίνεις και να σκέφτεσαι ότι η σεζόν είναι μεγάλη. Πρέπει να αρχίζεις τη σεζόν καλά. Δεν έχω καταταγεί στην καλύτερη θέση για αύριο, αλλά είχα δύσκολα Σάββατα πριν τις Κυριακές… είναι μεγάλη η ημέρα και ελπίζω να σας δω πάλι αύριο.

Πηγή: www.msfree.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: