Race Malaysia

Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2011

Jerez: Ημέρα 4η: Ταχύτερος ο Barrichello

1. Barrichello (Williams) 1:19.832 - 103 γύροι
2. Kobayashi (Sauber) +0.769 - 86 γύροι
3. Alonso (Ferrari) +1.242 - 115 γύροι
4. Buemi (STR) +1.381 - 90 γύροι
5. Senna (Renault) +1.568 - 68 γύροι
6. Kovalainen (Lotus) +1.800 - 43 γύροι
7. Rosberg (Mercedes) +2.271 - 45 γύροι
8. Vettel (RBR) +2.390 - 90 γύροι
9. Button (McLaren) +2.446 - 70 γύροι
10. D’Ambrosio (Virgin) +3.153 - 45 γύροι
11. Di Resta (Force India) +3.279 – 99 γύροι
 

Με τη Williams να επαναλαμβάνει και φέτος τη συνήθειά της να σημειώνει έναν γρήγορο γύρο εντυπωσιασμού με λίγα καύσιμα νωρίς το χειμώνα, τελείωσαν οι δοκιμές της Formula 1 στη Jerez της Ισπανίας. Ο Rubens Barrichello ήταν ταχύτερος της 4ης ημέρας και ο μοναδικός που έπεσε κάτω από το 1:20 όλο το τετραήμερο.

Ο πρώτος χρόνος του Βραζιλιάνου ήρθε στο τέλος μιας συστοιχίας οκτώ γύρων, συνεπώς είναι πολύ πιθανό να επετεύχθη με ελάχιστο φορτίο καυσίμων. Κατά τα άλλα, τόσο η Williams νωρίτερα όσο και οι άλλες ομάδες αφοσιώθηκαν στις συστοιχίες γύρων, για την κατανόηση των νέων ελαστικών της Pirelli.

Τα φετινά ελαστικά της Pirelli έχουν διαφορά 3 δευτερολέπτων από την πολύ μαλακή ως τη σκληρή γόμα και πολύ ταχύτερο ρυθμό φθοράς σε σχέση με τα περσινά Bridgestone – κάτι που η ιταλική εταιρεία υποστηρίζει ότι έκανε εσκεμμένα, για την αύξηση των pit-stops κάθε οδηγού στη διάρκεια των Grands Prix και για τη βελτίωση του θεάματος.

Οι ομάδες της Formula 1 έχουν πολλούς τρόπους ρύθμισης των μονοθεσίων για την ηπιότερη χρήση των ελαστικών και ακριβώς αυτούς δοκιμάζουν αυτό το χειμώνα –αντί να επιδιώκουν ταχύτερους γύρους- κάνοντας διαρκώς πολλές συστοιχίες 12 ως 25 γύρων.

Οι Red Bull και Ferrari δείχνουν να είναι σε καλύτερη κατάσταση, σε αυτό τον τομέα, με εντυπωσιακά σταθερό γυρολόγιο που παρουσιάζει ισόποση φθορά των ελαστικών γύρο με το γύρο. Ωστόσο σήμερα φάνηκε ότι κι άλλες ομάδες σημείωσαν πρόοδο στη διαχείριση της γόμας.

Ασφαλή συμπεράσματα δεν μπορούν να εξαχθούν, διότι η Pirelli διαθέτει στη Jerez και τους τέσσερις τύπους (πολύ μαλακή, μαλακή, μέση, σκληρή) γόμας των ελαστικών της και προς το παρόν δεν είναι ορατή η διαφορά μεταξύ τους.

Πάντως, οι ορισμένες ομάδες θα μπορούσαν να είχαν προοδεύσει και περισσότερο, αν δεν έβρεχε προς το τέλος των δοκιμών και αν τα μονοθέσια των McLaren, Mercedes, Williams δεν παρουσίαζαν νέα μηχανικά προβλήματα.

Η McLaren δεν έδωσε λεπτομέρειες, η Mercedes χρειάστηκε να αλλάξει προληπτικά τον κινητήρα, ενώ η Williams λέει ότι τα προβλήματά της στην πίσω πτέρυγα, στο KERS και στο υδραυλικό σύστημα λύνονται εύκολα.

Αντίθετα, η Ferrari F150th Italia του Fernando Alonso συμπλήρωσε σήμερα ακόμη 115 γύρους και ο Ισπανός είπε: "«Είμαι πολύ χαρούμενος. Μετά από τέσσερις μέρες στη Jerez δεν είχαμε κανένα πρόβλημα, συνεπώς προοδεύουμε πολύ καλά.

Ξέρουμε ότι φέτος η σταθερότητα απόδοσης των ελαστικών δεν είναι ίδια με πέρσι. Μια από τις μεγάλες διαφορές του 2011 είναι ο ρυθμός φθοράς τους, συνεπώς δουλεύουμε σε αυτό τον τομέα.

Σε τρεις μέρες θα είμαστε στη Βαρκελώνη, έτοιμοι για τις δοκιμές. Μένουμε αφοσιωμένοι στην προσπάθεια να κάνουμε το μονοθέσιο πολύ δυνατό, να κάνουμε πάνω από 100 γύρους κάθε μέρα. Αυτός είναι ο στόχος.

Μόνο την Κυριακή μετά τον πρώτο αγώνα θα δούμε πόσο ανταγωνιστικό είναι το μονοθέσιο. Μέχρι τότε θα προσπαθούμε να το κάνουμε δυνατό και να λύνουμε οποιοδήποτε πρόβλημα παρουσιάζεται στις δοκιμές".

Στη Mercedes GP, ο Nico Rosberg ήταν εξαιρετικά άτυχος αυτό το τετραήμερο. Τόσο τη Δευτέρα όσο και σήμερα έχασε πολύ χρόνο εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων της Mercedes W02 – ενώ χθες και προχθές ο Michael Schumacher δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα και συμπλήρωσε πάνω από 100 γύρους κάθε μέρα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Ross Brawn, εξήγησε: "Είχαμε καλή αξιοπιστία τις δύο ενδιάμεσες ημέρες και κάναμε πολλά χιλιόμετρα, ωστόσο υπάρχουν ορισμένα θέματα που πρέπει να επιλύσουμε για να μεγιστοποιήσουμε το χρόνο μας στην πίστα στις επόμενες δοκιμές.

Και ο Michael [Schumacher] και ο Nico [Rosberg] συνεχίζουν να αισθάνονται άνετα με το μονοθέσιο και οι προτεραιότητές μας είναι η αξιοπιστία του, η κατανόηση των ελαστικών και του KERS, ενώ ταυτόχρονα πιέζουμε για την εξέλιξη των εξαρτημάτων που θα έρθουν".

Τέλος, σήμερα έκανε το ντεμπούτο του με τη Renault R31 ο δοκιμαστής και εφεδρικός οδηγός της ομάδας, Bruno Senna, με αρκετά καλή επίδοση. Στόχος του νεαρού Βραζιλιάνου ήταν η εξέλιξη του μονοθεσίου και μόνο, καθώς η Renault GP κλίνει προς τον Nick Heidfeld για την αντικατάσταση του τραυματία Robert Kubica..

(πηγή: auto.in.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια: