Race Malaysia

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

Συνέντευξη Τύπου Παρασκευής

Οι D’Ambrosio, Heidfeld, Perez, Di Resta και Vettel μίλησαν την Παρασκευή στην Αυστραλία
Στην επίσημη συνέντευξη Τύπου της FIA για την Παρασκευή του Grand Prix Αυστραλίας, που δόθηκε στο σιρκουί του Albert Park, πήραν μέρος οι Jérôme D’Ambrosio (Virgin), Nick Heidfeld (Renault), Sergio Perez Mendoza (Sauber), Paul di Resta (Force India) και Sebastian Vettel (Red Bull). Οι τρεις rookie, o βετεράνος και ο πρωταθλητής μίλησαν για τη νέα χρονιά της Formula 1, τις διαφορές της από τις προηγούμενες και για το τι επιδιώκουν οι ίδιοι και οι ομάδες τους από αυτήν. Ας δούμε τι ειπώθηκε αναλυτικά…

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

Ερ: Sergio, πώς πήγαν τα πράγματα για εσένα σήμερα; Ποιες είναι οι πρώτες σου εντυπώσεις;

Sergio Perez: Νομίζω ότι ήταν μια καλή ημέρα. Ένιωθα άνετα προς το τέλος. Αύριο πρέπει να βελτιωθώ λίγο. Εκτός από αυτό νομίζω ότι ήταν μια καλή πρώτη ημέρα και ελπίζω να πάει έτσι και αύριο.

Ερ: Αυτό είναι το πρώτο σου Grand Prix, αν και είμαι βέβαιος ότι έχεις ξαναβρεθεί σε GP με το GP2 κλπ, οπότε ποια είναι η πρώτη σου εντύπωση;

SP: Ήταν πολύ δύσκολα να ανταπεξέλθω με την κίνηση, με τα ελαστικά, με όλα τα πράγματα που πρέπει να κουνάς και εγώ δεν είχα συνηθίσει. Στο GP2 δεν είναι καθόλου έτσι. Είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο να τα κάνεις όλα σωστά για ένα γύρο αλλά να είσαι και σταθερός. Συνολικά είναι ένα μεγάλο βήμα αλλά νιώθω άνετα.

Ερ: Τι είναι περισσότερο διαφορετικό από το GP2 για εσένα;

SP: Θα έλεγα η ποσότητα των πραγμάτων που πρέπει να κάνεις. Όχι μόνο μέσα στο μονοθέσιο αλλά και έξω από αυτό έχεις πολύ κόσμο γύρω σου. Πρέπει να είσαι πολύ συγκεντρωμένος και να μην κάνεις λάθη γιατί είναι πολύ εύκολο να κάνεις λάθος. Είσαι πάντα πολύ απασχολημένος κάνοντας κάτι στο τιμόνι. Πρέπει να προσέχεις τα ελαστικά. Είναι ένα συνολικό πακέτο, όχι μόνο ένα πράγμα.

Ερ: Προφανώς έκανες καλό χρόνο σήμερα.

SP: Ναι, ήταν μια καλή ημέρα για εμένα.

Ερ: Paul, κι εσύ ήσουν ταχύτερος από τον ομόσταβλό σου. Τι αισθάνεσαι για σήμερα;

Paul di Resta: Είναι δύσκολο να έρχεσαι στο πρώτο σου GP. Εγώ δεν έτρεξα στο FP1 αλλά ο Nico (Hulkenberg). Στη δεύτερη περίοδο οι συνθήκες ήταν δύσκολες λόγω καιρού. Υπήρχε και κίνηση και απλώς προσπάθησα να κάνω μερικούς καθαρούς γύρους για να πάρω μια ιδέα για αύριο. Η ημέρα ήταν θετική. Ολοκληρώσαμε το πρόγραμμά μας και τώρα πρέπει να αναλύσουμε τα δεδομένα και να προσπαθήσω να βελτιωθώ εκεί που νομίζω ότι πρέπει.

Ερ: Όπως είπες, δεν έτρεξες στην πρωινή περίοδο. Αυτό θα ήταν μάλλον δύσκολο αλλά από την είχες την ευκαιρία να τρέξεις το πρωί πριν από ένα χρόνο.

PdR: Ναι, η πρωινή περίοδος είναι λίγο διαφορετική. Σου δίνει λίγο περισσότερο χρόνο. Όταν βγαίνεις μαζί με όλους που έχουν βρει το ρυθμό τους και ίσως είναι λίγο ταχύτεροι πρέπει κι εσύ να βρεις το ρυθμό σου. Αλλά είναι το πρώτο μου GP οπότε πρέπει να ξεκινήσω από τα χαμηλά και να δουλέψω για να φτάσω στην κορυφή. Κάθε γύρος στη Μελβούρνη είναι κλειδί. Είναι πολύ εύκολο να κάνεις λάθος. Εγώ έπρεπε να ολοκληρώσω το πρόγραμμά μου για αύριο.

Ερ: Πόσο διαφορετική είναι η F1 φέτος από πέρυσι;

PdR: Είναι αρκετά διαφορετική. Είχα την τύχη να βρεθώ σε όλα τα GP πέρυσι και σε μερικά να πάρω μέρος στο FP1, οπότε δεν είναι καινούρια για εμένα. Από την άλλη, υπάρχουν επιπλέον πίεση και περισσότερες απαιτήσεις από εσένα. Αλλά το ξέρεις αυτό όταν αναλαμβάνεις τη δουλειά. Θέλω να παραμείνω συγκεντρωμένος και να καταβάλω την προσπάθεια που χρειάζεται για να αποκτήσω μακρόχρονη σχέση με τη Formula 1 και με την ομάδα.

Ερ: Πολλοί θα έλεγαν ότι ήσουν ένας οδηγός αυτοκινήτων τουρισμού και τώρα είσαι οδηγός μονοθεσίων. Ίσως είναι υπεραπλούστευση αλλά πόσο διαφορετικά είναι τα αυτοκίνητα μεταξύ τους;

PdR: Χωρίς αμφιβολία, είναι πολύ διαφορετικά. Αλλά η Formula 1 ήταν πάντα το όνειρό μου. Αυτό είναι το αγωνιστικό που θέλω να οδηγώ. Δεν μπορώ να τα συγκρίνω. Είναι σε διαφορετικό επίπεδο. Παρομοίως, μου άρεσε πολύ που έτρεχα με τη Mercedes στο DTM. Πέρασα 4 υπέροχα χρόνια εκεί. Εκεί προετοιμάστηκα καλά αλλά αυτό το βήμα είναι μεγάλο και μόνο ο χρόνος θα δείξει πώς είναι η μετάβαση. Μέχρι τώρα πάντως αισθάνομαι αρκετά άνετα. Πρέπει να καταβάλω μεγάλη προσπάθεια και να συνεχίσω να δουλεύω.

Ερ: Jerome, πώς ήταν η σημερινή ημέρα για εσένα; Φάνηκε τα πράγματα να είναι σχετικά απλά αλλά να μην είσαι ιδιαίτερα γρήγορος αυτήν τη στιγμή.

Jerome D’ Ambrosio: Ήταν μια καλή ημέρα για εμάς. Προφανώς πρέπει να δουλέψουμε σκληρά. Δεν είναι εύκολο αλλά κάναμε σημαντική πρόοδο μέσα στην ημέρα και το πιο σημαντικό για εμάς είναι να γινόμαστε καλύτεροι κάθε φορά που βγαίνουμε στην πίστα. Αυτός ήταν ο στόχος μας στις δύο περιόδους. Αυτό θα προσπαθήσουμε και αύριο.

Ερ: Αυτή είναι η πρώτη σου πλήρης σεζόν στη Formula 1 αλλά έχεις οδηγήσει μονοθέσια F1 αρκετά, έτσι δεν είναι;

JD’A: Ναι, τέσσερις πρωινές περιόδους και στις δοκιμές νέων του Abu Dhabi. Πήρα αρκετές εμπειρίες. Ήταν καλό για εμένα που βρήκα το ρυθμό μου στις χειμερινές δοκιμές. Πέρυσι δεν γνώριζα τους διακόπτες και το τιμόνι. Είναι πολύπλοκα στη Formula 1. Αλλά ένα αγωνιστικό 3ήμερο είναι κάτι νέο, κάτι διαφορετικό. Το να είσαι γρήγορος σε μια ημέρα δοκιμών δεν είναι το ίδιο. Έχω πολλά να μάθω από τον Timo (Glock) και είμαι τυχερός που τον έχω δίπλα μου φέτος.

Ερ: Έκανες και τις επιδείξεις της Renault;

JD’A: Ναι.

Ερ: Οι οποίες ήταν διασκεδαστικές;

JD’A: Ναι, ήταν ωραία. Έκανα ντόνατς. Τώρα ξέρω πώς να κάνω ντόνατς με μονοθέσιο F1 αλλά ελπίζω να μη χρειαστεί να τα χρησιμοποιήσω σε αγωνιστικό 3ήμερο.

Ερ: Πόσο ανησυχείς για τον κανόνα του 107% καθώς ήσουν έξω από αυτό σήμερα;

JD’A: Δεν υπάρχει κάτι για το οποίο θα έπρεπε να ανησυχώ γιατί αυτό δεν θα ήταν παραγωγικό. Το μόνο που μπορώ να κάνω εγώ και να κάνουμε ως ομάδα είναι να πάρουμε το μέγιστο από ό,τι έχουμε. Θα βελτιωθούμε αλλά για την ώρα πρέπει να πάρουμε το μέγιστο από το πακέτο μας και μόνο αυτό μπορεί να μας φέρει ένα αποτέλεσμα που ελπίζουμε να βρίσκεται μέσα στο 107%.

Ερ: Ποιος είναι ο στόχος σου για τη σεζόν;

JD’A: Είναι δύσκολο να θέσω στόχο όσον αφορά αποτελέσματα ή βαθμούς ή τέτοια πράγματα. Χρειαζόμαστε ακόμα περισσότερα δεδομένα για αυτά. Εγώ πρέπει να μάθω πολλά από τον Timo και να είμαι όσο γίνεται πιο κοντά του σε όλη τη σεζόν. Να πλησιάζω όλο και περισσότερο είναι το βασικό.

Ερ: Sebastian, είσαι ο Πρωταθλητής, φυσικά. Πόσο άλλαξαν τα πράγματα για εσένα τους τελευταίους 12 μήνες.

Sebastian Vettel: Όσον αφορά την προσέγγισή μου στον πρώτο αγώνα τίποτα δεν άλλαξε. Είναι Παρασκευή απόγευμα, έχουμε πολλή δουλειά και δεν μπορώ να βρίσκομαι στο γκαράζ γιατί πρέπει να είμαι εδώ, οπότε είναι η χειρότερη δυνατή στιγμή να απαντήσω στην ερώτησή σας, εκτός αν εσείς μπορείτε να μου απαντήσετε ποιες σχέσεις να βάλω στο κιβώτιο και άλλα τέτοια πράγματα. Αλλά όπως είπα η προσέγγισή μου δεν έχει αλλάξει. Το παρελθόν με κάνει πολύ χαρούμενο και υπερήφανο. Νομίζω ότι αυτό ισχύει για όλους στην ομάδα. Ξέρουμε όμως ότι αυτήν τη στιγμή έχουμε μηδέν βαθμούς, όπως όλοι οι υπόλοιποι.

Ερ: Σχετικά με τις διάφορες αλλαγές στη Formula 1. Πόσο διαφορετικοί είναι οι δύο τύποι ελαστικών;

SV: Λοιπόν, είναι διαφορετικοί. Νομίζω ότι είναι καλό που τελικά ήρθαμε εδώ και θα ξεκινήσουμε τη σεζόν σε διαφορετική πίστα. όλο το χειμώνα βρισκόμασταν στη Βαρκελώνη και τη μάθαμε σαν την παλάμη μας, οπότε ξέρουμε τι κάνουν τα ελαστικά. Σήμερα δεν θα έλεγα ότι ξαφνιαστήκαμε αλλά η συμπεριφορά των ελαστικών ήταν διαφορετική. Χωρίς αμφιβολία τα ελαστικά είναι διαφορετικά από πέρυσι. Δεν μπορείς να τα συγκρίνεις. Υπάρχει μεγάλη διαφορά. Νομίζω όμως ότι εδώ περιμέναμε χειρότερες συνθήκες όσον αφορά τη διάρκειά τους κ.λπ. Οι σημερινές περίοδοι ήταν πολύ χρήσιμες και μας βοήθησαν να καταλάβουμε τι πρέπει να κάνουμε στον αγώνα της Κυριακής. Μέχρι τώρα είναι θετικά. Δεν μπορούμε να τρέξουμε μόνο με ένα pit stop. Θα χρειαστεί να σταματήσουμε μερικές φορές και θα δούμε την Κυριακή αν θα βελτιωθεί η κατάσταση της πίστας ή όχι, γιατί αυτό είναι κάτι που είδαμε στις δοκιμές. Τρέχαμε 4 ημέρες και η πίστα δεν στρώθηκε με ελαστικό και θα δούμε τι θα γίνει εδώ που η άσφαλτος, ο σχεδιασμός και οι συνθήκες είναι διαφορετικές. Μέχρι στιγμής θα έλεγα ότι ήταν μια ευχάριστη έκπληξη.

Ερ: Τι γίνεται με το σύστημα Drag Reduction (κινητή πίσω πτέρυγα). Είχε πολύ ενδιαφέρον να βλέπουμε πόσες φορές χρησιμοποιείς το DRS σε ένα γύρο σήμερα.

SV: Νομίζω ότι δεν είμαι μόνο εγώ, αλλά και όλοι οι άλλοι επίσης.

Ερ: Όχι, δεν νομίζω. Νομίζω ότι το χρησιμοποίησες περισσότερο απ’ όλους.

SV: Ναι, δεν πιστεύω ότι οι άλλοι πρέπει να ξυπνήσουν. Το είπαμε αρκετές φορές ότι δουλεύει κατά τρόπο παρόμοιο με το F-Duct και σίγουρα μας κρατάει απασχολημένους. Η πίστα της Μελβούρνης είναι σκληρή με αρκετές στροφές και πραγματικά μπορείς να αισθανθείς την ταχύτητα εδώ σε μερικές απ’ αυτές και δεν έχεις πολύ χρόνο μεταξύ των στροφών. Όλα πάνε γρήγορα έτσι ώστε να σε κρατάνε απασχολημένο. Παρόμοια με το F-Duct, προσπαθείς να το δουλέψεις και μόλις το καταφέρεις προσπαθείς να πάρεις το μεγαλύτερο όφελος. Θα ήμουν έκπληκτος αν όλοι οι άλλοι το χρησιμοποιούν πολύ αργότερα. Νομίζω ότι αυτό είναι εν μέρει που είχαμε πει πριν την περίοδο και προφανώς δεν το καταλαβαίνουμε όλοι μας. Όπως βλέπεις και όπως είπες ήταν η πρώτη φορά που πολύς κόσμος πήγε να το δει.  Οι κατατακτήριες και τα δοκιμαστικά είναι πολύ διαφορετικά από έναν αγώνα, καθώς σε έναν αγώνα το χρησιμοποιείς μία φορά το γύρo σε ιδανικές συνθήκες ή το πολύ δύο, αλλά ξέρεις πότε και πώς, οπότε είναι πολύ διαφορετικά από συνθήκες δοκιμαστικών.

Ερ: Πώς πετυχαίνεις  ισορροπία; Χρησιμοποιώντας αυτό και τα KERS επίσης;

SV: Ναι , θα πρέπει να κάνεις αυτό και έτσι δεν υπάρχει ισορροπία. Είτε κάνεις και τα δύο.

Ερ: Έχεις αρκετούς αντίχειρες;

SV: Εξαρτάται από μας, τις ομάδες και τους πιλότους, να βρούμε μία διαρρύθμιση που να μας ταιριάζει. Παρόλα  αυτά οποιοδήποτε μέρος μπορείς να χρησιμοποιείς,  χρησιμοποιείς τον αντίχειρά σου, άλλο δάχτυλο. Ο αγκώνας δεν έχει μπει ακόμα. Αλλά χρειάζεται να βρεις έναν τρόπο ανάλογα με τις προτιμήσεις μας. Εξαρτάται ή διαφέρει μεταξύ των οδηγών. Απλή εξάσκηση και το συνηθίζεις. Αλλά πιστεύω όλοι μας είμαστε πολύ απασχολημένοι και με τα δύο αυτά συν την οδήγηση. Τώρα φαντάσου να χτυπάει το τηλέφωνο, μετά ο επόμενος τοίχος είναι πολύ κοντά.

Ερ: Nick, χαιρόμαστε που σε βλέπουμε, αλλά σε θλιβερές περιστάσεις . Πιστεύω ότι έχεις κάτι στο κράνος σου προς τιμή του Robert;

Nick Heidfeld: Ναι, έχω τα αρχικά του, RK, στο μπροστινό μέρος του κράνους μου.

Ερ: Ήταν προφανώς μία αλλαγή τελευταίας στιγμής  να αναλάβεις τη θέση του. Ήσουν προφανώς σε συνεργασία με την Pirelli, πριν, στη συνέχεια ως πιλότος δοκιμών, πόσο είναι πλεονέκτημα αυτό;

NH: Νομίζω  ότι ένα πράγμα που θα μπορούσε να είναι πλεονέκτημα είναι ότι βοήθησα στο αρχικό μέρος της ανάπτυξης της κατασκευής, οπότε τουλάχιστον αυτό θα ήταν κάτι που μου ταιριάζει. Δεν ήμουν εκεί όταν κατασκευάστηκαν τα ελαστικά και αυτό που έμαθα στις δοκιμές ήταν ότι δεν είχα κανένα πλεονέκτημα με το να γνωρίζω πώς να στήνω το μονοθέσιο, γιατί μπορείς να φανταστείς ότι όταν κατασκευάζεις ένα ελαστικό δεν προσπαθείς να προσαρμόσεις το στήσιμο, απλά βάζεις τα νέα ελαστικά, νέα ελαστικά, νέα ελαστικά όλη την ώρα και δεν αγγίξαμε στην πραγματικότητα το στήσιμο.

Ερ: Πώς πήγαν τα πράγματα σήμερα.

NH: Ήταν καλά. Θα μπορούσε να ήταν καλύτερα, θα μπορούσε να είναι χειρότερα. Είχαμε μερικά μικρά θέματα στο μονοθέσιο, δεν κάναμε όλα τα χιλιόμετρα που θέλαμε αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι μάθαμε αρκετά. Μίλησες πριν για τα ελαστικά με τον Sebastian . Επίσης πιστεύω ότι ήταν αρκετά ενδιαφέρον. Από τις δοκιμές του χειμώνα νομίζαμε ότι τα μαλακά ελαστικά θα άντεχαν μόνο ένα γύρο. Έκανα το γρηγορότερο γύρο μου σήμερα στο 2ο γύρο. Ο τρίτος γύρος δεν ήταν πολύ άσχημος, ακόμα και έτσι ελπίζουμε ότι αυτό θα μειώσει τα προβλήματα στα δοκιμαστικά, γιατί θα δούμε περισσότερα στα pitstop. Και στη συνέχεια επιπλέον βλέπουμε ότι η διαφορά των χρονομετρημένων γύρων μεταξύ των μαλακών και των σκληρών ελαστικών είναι αρκετά μεγάλη, τεράστια – τουλάχιστον σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αυτό σημαίνει ότι ίσως μόνο τα γρήγορα μονοθέσια όπως η Red Bull μπορεί να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει τα σκληρά ελαστικά και να κρατήσει μερικά μαλακά ελαστικά, αλλά τα περισσότερα μονοθέσια θα χρειαστεί ήδη να χρησιμοποιήσουν μαλακά ελαστικά στην 1η περίοδο των κατατακτηρίων για να περάσουν στην επόμενη περίοδο. Αυτό σημαίνει ότι έχεις μόνο δύο σετ για αργότερα τα οποία θα χρειαστεί επίσης να τα χρησιμοποιήσεις στον αγώνα, οπότε τα πράγματα γίνονται πολύ διαφορετικά, αρκετά ενδιαφέροντα και περίπλοκα.

Ερ: Και προφανώς αν περάσεις στην 3η περίοδο των κατατακτηρίων, πιθανώς  θα είσαι με τα μαλακά ελαστικά, θα πρέπει να εκκινήσεις των αγώνα με τα μαλακά ελαστικά.

NH: Ναι, σίγουρα. Είναι το ίδιο με πέρυσι. Φυσικά θα διαρκέσουν λίγο περισσότερο, αλλά δεν νομίζω ότι αυτό είναι μεγάλο πρόβλημα. Το μεγάλο πρόβλημα είναι πόσα pitstop θα κάνεις μετά από αυτό. Στις προσομοιώσεις, στις χειμερινές δοκιμές στη Βαρκελώνη, είδαμε τα περισσότερα μονοθέσια και τον κόσμο να κάνουν τρία pitstop αλλά επίσης είδαμε ότι στους χρονομετρημένους γύρους  ήταν πιο αργοί  προς το τέλος του stint. Αυτό έγινε απλά για να μάθουμε μέχρι πού φτάνει το όριο. Οπότε μπορεί σε μία πραγματική κατάσταση αγώνα να γίνουν τέσσερα pitstop. Η σημερινή φθορά ήταν προφανώς πολύ καλύτερη αλλά θα ανεβάσει το ενδιαφέρον στον αγώνα. Θα είναι ενδιαφέρον να δεις πόσο δύσκολο είναι να προσπεράσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα. Θα είναι καινούριο για όλους.

Ερ: Και επίσης υπάρχει η πιθανότητα καλύτερων καιρικών συνθηκών την Κυριακή, αυξημένες θερμοκρασίες πίστας επίσης. Πόσο μεγάλη διαφορά θα έχει;

NH: Κανείς δεν ξέρει, γιατί δεν ήταν τόσο ζεστά στις χειμερινές δοκιμές. Μερικοί πιστεύουν ότι με υψηλότερες θερμοκρασίες θα δούμε να καλυτερεύει η πίστα και το ελαστικό να κολλάει στην επιφάνεια για μια φορά. Τώρα βλέπουμε και marbles στην πίστα που επίσης κάνουν την προσπέραση πιο δύσκολη, αλλά όπως είπε ο Sebastian στη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών η πίστα ήταν λίγο πολύ η ίδια

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

Ερ: (Frederic Ferret – L’Equipe) Nick, πόσο δύσκολο ήταν να βρεις το δρόμο της επιστροφής στη Formula 1 σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα και αισθάνεσαι καλά που βρίσκεσαι εδώ όπως τα προηγούμενα χρόνια;

NH: Φυσικά είμαι ενθουσιασμένος –όπως είπαμε και πριν– το έχω πει πολλές φορές ότι δεν είναι αυτές οι συνθήκες που ευχόμασταν, με το πολύ άσχημο ατύχημα του Robert, αλλά η ομάδα έκανε τα πράγματα εύκολα για μένα. Ήταν ανοιχτοί από την αρχή και έχασα λίγες ημέρες δοκιμών. Αυτό που μου έλειψε περισσότερο ήταν η επαφή με την ομάδα, αλλά μέχρι τώρα έχουμε περάσει αρκετό χρόνο μαζί και αναπληρώσαμε το χαμένο έδαφος. Είχαμε ίσως περισσότερη δουλειά από άλλους τις πρώτες εβδομάδες αλλά τώρα νομίζω ότι τους έχω φτάσει.

Ερ: (Joris Fioriti – AFP) Nick, είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε τον Robert μπροστά από τον Vitaly στα FP1, 2, 3 και κατατακτήριες πέρυσι. Πιστεύεις ότι αυτό θα συμβεί και με εσένα;  Έχεις το ίδιο επίπεδο με τον Robert; Πώς βλέπεις τα πράγματα;

NH: Υποθέτω ότι η ερώτηση έγινε λόγω του ότι στο P1 δεν ήμουν μπροστά από τον Vitaly. Φυσικά θα τα δώσω όλα για το καλύτερο, να έχω την καλύτερη απόδοση. Είμαι αισιόδοξος ότι θα πετύχουμε και θα έχουμε καλή απόδοση.

Ερ: (Andreas Gröbl - Osterreich) Έχω μια ερώτηση για τον Sebastian και τον Nick. Ο Sebastian μίλησε για τις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων. Μπορείς να μας δώσεις μια εικόνα του πόσο το νέο σύστημα της κινητής πίσω πτέρυγας επηρεάζει τις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων, ιδιαίτερα τις μεγαλύτερες σχέσεις; Και αν ναι, αυτό σε επηρεάζει στις ευθείες όταν δεν χρησιμοποιείς το σύστημα;

SV: Βασικά, γι’ αυτό το χρησιμοποιούμε μόνο στις κατατακτήριες και τις δοκιμές. Προφανώς, όπως ανάφερα νωρίτερα, η ερώτηση έχει να κάνει με το γιατί πρέπει να το χρησιμοποιείς σε όλο το γύρο τη στιγμή που στην πραγματικότητα έχεις ένα διαθέσιμο σημείο στην πίστα να το κάνεις. Θα ήταν χρήσιμο να έχουμε τους ίδιους κανονισμούς στις κατατακτήριες και τις δοκιμές όπως στον αγώνα, αλλά δεν συμβαίνει αυτό. Ο λόγος που μας επιτρέπουν να το χρησιμοποιήσουμε στις κατατακτήριες και τις δοκιμές είναι διότι διαφορετικά θα αναγκαζόμασταν να αλλάξουμε τις σχέσεις – ιδιαίτερα την τελευταία σχέση – και στον αγώνα δεν θα μπορούσαμε να προσπεράσουμε αφού θα ήμασταν στο όριο όταν ανοίγαμε την πτέρυγα. Αυτό είναι το παρασκήνιο της υπόθεσης, να έχουμε τη δυνατότητα να το χρησιμοποιούμε στις κατατακτήριες και τις δοκιμές, να έχουμε παρόμοιες σχέσεις στον αγώνα, να δουλεύουν στον ίδιο επίπεδο. Αυτή είναι φυσικά η πρώτη φορά που το έχουμε και πρέπει τώρα να πάρουμε την απόφαση η οποία είναι σημαντική. Προφανώς οι μηχανικοί μπορούν να κάνουν πολλή δουλειά, αλλά ο οδηγός είναι ακόμα σημαντικός το ίδιο και οι πληροφορίες του. Οι δοκιμές ολοκληρώθηκαν πριν μια ώρα, για να είμαι ειλικρινής δεν είμαι πολύ ικανοποιημένος που βρίσκομαι εδώ, εκτός αν μπορείτε να μου δώσετε μια απάντηση για τις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων.

Ερ: (Gert Vermersch – Het Nieuwsblad) Ερώτηση για όλους τους οδηγούς: η κινούμενη πτέρυγα ήρθε για να βελτιώσει την προσπέραση. Τη χρησιμοποίησε κάποιος για να κάνει προσπέραση και αν ναι, ήταν πιο εύκολο;

NH: Όχι.

SV: Βασικά το δοκίμασα και δεν είχε επιτυχία. Το δοκίμασα αλλά δεν ήταν αρκετό για να προσπεράσω. Στην τελική, είναι καλό αυτό διότι δεν θέλουμε τεχνητούς αγώνες, αλλά για να απαντήσω κανονικά σε αυτήν την ερώτηση θα πρέπει να περιμένω μέχρι την Κυριακή όταν όλοι έχουν παρόμοια ελαστικά και ίδιο φορτίο καυσίμου.

JD’A: Δεν ήμουν σε θέση να το δοκιμάσω.

PdiR: Νομίζω ότι πολλοί χρησιμοποίησαν το DRS στην πίστα για να μαζέψουν δεδομένα. Στις δοκιμές, δεν μπορείς να έχεις πραγματική εικόνα για το πότε ένα μονοθέσιο δεν το χρησιμοποιεί και πότε ένα μονοθέσιο το χρησιμοποιεί.

SP: Δεν το δοκίμασα.

Ερ: (Thierry Wilmotte – Le Soir) Sebastian, έχεις πολλούς νεοφερμένους τριγύρω σου. Θυμάσαι το πρώτο σου GP και έχεις κάποια συμβουλή να τους δώσεις;

SV: Φυσικά το θυμάμαι, δεν έχει περάσει πολύς καιρός. Αγωνίστηκα με τον Paul στη Formula 3 κάποια στιγμή. Μπορεί να είμαι στη Formula 1 τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά δεν έχει περάσει τόσος καιρός. Είναι πάντα δύσκολο να δώσεις συμβουλές, διότι όλοι στο τέλος έχουν το δικό τους στιλ και πρέπει να βρουν το δρόμο τους. Το ίδιο είχε συμβεί όταν ήρθα εγώ. Φυσικά ήθελα να οδηγήσω γρήγορα όπως οι πρώτοι και να κερδίσω αγώνες, αλλά μερικές φορές πρέπει να δεχτείς ότι ίσως να μην έχεις το κατάλληλο μονοθέσιο να κερδίσεις ή να τερματίσεις στο βάθρο. Πιστεύω ότι πρέπει να βρει ο καθένας το δρόμο του και τη δική του ικανοποίηση. Εγώ ευχαριστήθηκα τους αγώνες μου στη Formula 1, τον πρώτο μου αγώνα με την BMW και μετά με την Toro Rosso όταν τερμάτισα στη 17η και τη 12η θέση και φυσικά το διασκεδάζω ακόμα. Νομίζω ότι αυτό είναι το σημαντικό.

Ερ: (Ian Parkes – The Press Association) Sebastian, ανάφερες τον Paul ως πρώην teammate σου. Σε κέρδισε εκείνη τη χρονιά…

SV: Ευχαριστώ που το αναφέρατε!

Ερ: Σου φαίνεται παράξενο που του πήρε τόσο πολύ χρόνο να έρθει στην F1; Εσύ ακολούθησες διαφορετικό δρόμο μετά τη σεζόν και τώρα είσαι εδώ. Τι σημαίνει να τον έχεις εδώ μαζί σου;

SV: Είχα την ευκαιρία να τον γνωρίσω το ’06 και να συνηθίσω τη σκοτσέζικη προφορά του. Τον καταλαβαίνω τώρα! Όπως είπα, οι δρόμοι μας ήταν διαφορετικοί και στο τέλος πρέπει να βρεις το δρόμο σου. Νομίζω ότι είναι ιδιαίτερος ο τρόπος που ήρθε επιτέλους στην F1. Νομίζω ότι το άξιζε. Είναι γρήγορος, έχει αποδείξει πολλές φορές την αξία του στο DTM. Είναι καλό να τον έχουμε εδώ και τώρα έχουμε πολλούς νέους οδηγούς. Είμαι ικανοποιημένος για όλους όσοι έχουν κάνει το βήμα διότι γνωρίζουμε όλοι πόσο δύσκολο είναι. Αν ρωτήσετε τον Nick, αυτός θυμάται πολύ καλύτερα. Ποτέ τα πράγματα δεν πάνε όπως τα έχεις σχεδιάσει, ακόμα και αν από έξω μοιάζουν εύκολα. Δεν νομίζω ότι είχε κάποιος εύκολη διαδρομή μέχρι την F1. Πολλά πράγματα αλλάζουν.

Ερ: (Matthew Cochinos – Pitpass.com) Jérôme, το γεγονός ότι φλερτάρεις με το 107% στις κατατακτήριες, σε έχει ξαφνιάσει η απόδοση του μονοθεσίου ή έπιασε την ομάδα απροετοίμαστη;

JD’A: Προφανώς δουλέψαμε σκληρά το χειμώνα και ελπίζαμε σε μεγαλύτερη πρόοδο, αλλά στο τέλος η F1 είναι δύσκολη, το επίπεδο είναι υψηλό και βελτιωθήκαμε αρκετά σε σχέση με πέρυσι. Εσείς βλέπετε την απόδοση, αλλά υπάρχουν άλλα πράγματα όπως η αξιοπιστία που μετράνε. Κάναμε πρόοδο – σίγουρα θα θέλαμε να είμαστε ταχύτεροι, αλλά μερικές φορές δεν πηγαίνει σύμφωνα με το σχέδιο και πρέπει να δουλέψουμε σκληρά για να φτάσουμε στο επίπεδο των υπόλοιπων. Είμαι σίγουρος ότι θα το κάνουμε.

Ερ: (Luis Aguirre – Grupo Reforma, Mexico) Sergio, μπορείς να μας μιλήσεις για την πρώτη ημέρα στην F1 και σε ξάφνιασε που είδες το όνομά σου στην 8η θέση. Πόσο αληθινή είναι η 8η θέση για σένα;

SP: Πρέπει να πω ότι ήταν πολύ καλή μέρα για μένα διότι το πρωί δεν ήταν καλά τα πράγματα. Δεν γνώριζα την πίστα και επίσης είχε πολλή κίνηση, αλλά πρέπει να πω ότι τη δεύτερη περίοδο βελτιωθήκαμε, αν λάβουμε υπόψη τον ομόσταβλό μου. Ήταν καλή περίοδος. Έμαθα πολλά για τα ελαστικά. Είναι διαφορετικά τα πράγματα από όταν κάναμε δοκιμές. Οι συνθήκες είναι διαφορετικές. Κανονικά σου παίρνει έναν γύρο να σημειώσεις έναν καλό χρόνο, αλλά τώρα χρειάζεσαι περισσότερους, έτσι αυτό είναι πραγματική εμπειρία σήμερα. Αυτό που μετράει είναι οι κατατακτήριες και ο αγώνας. Προσπαθούμε να πάρουμε το μέγιστο για αύριο και να προκριθούμε καλά.

Πηγή: www.msfree.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: