Race Malaysia

Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Συνέντευξη Τύπου αγώνα

Οι Vettel, Hamilton και Petrov μίλησαν για τον πρώτο αγώνα της σεζόν
Στην επίσημη συνέντευξη Τύπου της FIA για το Grand Prix Αυστραλίας, που δόθηκε μετά το τέλος του αγώνα στο σιρκουί του Albert Park, πήραν μέρος οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο, δηλαδή οι Sebastian Vettel (1ος, Red Bull), Lewis Hamilton (2ος, McLaren) και Vitaly Petrov (3ος, Renault). Ας δούμε τι είπαν…

Ερ:  Sebastian, pole position και νίκη. Φάνηκε ότι το είχες υπό έλεγχο, έτσι ήταν;

Sebastian Vettel: Ναι, προφανώς ήταν καλός αγώνας. Στο τέλος τα πράγματα ηρέμησαν λίγο. Ο Lewis δεν πίεζε όσο πριν πια, οπότε προσπαθήσαμε να ελέγξουμε το τελευταίο κομμάτι του αγώνα. Αλλά δεν νομίζω ότι ήταν εύκολος αγώνας. Η εκκίνηση ήταν κρίσιμη και εκκινώντας από την καθαρή πλευρά είχα καλή έξοδο αλλά δεν ήξερα ότι αυτό θα ήταν αρκετό μέχρι που είδα τον Lewis και τον Mark (Wbber) να παλεύουν για τη θέση, οπότε ελευθερώθηκα από αυτό, και έπειτα στο πρώτο stint λίγο-πολύ προσπάθησα να διατηρήσω τη διαφορά. Αλλά είδαμε πόσο γρήγορα μορείς να φτάσεις στο σημείο που τα ελαστικά άρχισαν να δείχνουν φθορά. Ο Lewis με πλησίασε, μπήκαμε στα pit, νομίζω ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή. Δεν θα μπορούσα να είχα κάνει πειρσσότερους γύρους. Μετά το piststop ήταν σημαντικό να προσπεράσω τον Jenson (Button), το οποίο έκανα αμέσως, κάτι που ήταν πάρα πολύ σημαντικό. Μετά απ’ αυτό, στο δεύτερο μέρος του αγώνα, δεν ήξερα τι γινόταν πίσω από τον Lewis, αν βρισκόταν υπό πίεση ή όχι. Με αυτόν να μειώνει το μέγεθος της πίεσης πάνω μου, μπορούσα να ελέγξω την κατάσταση λίγο καλύτερα. Σε γενικές γραμμές ένας πολύ καλός αγώνας. Πολλά πράγματα μάθαμε σήμερα και πρέπει σίγουρα να αναλύσουμε άλλη μία φορά τον αγώνα και να προχωρήσουμε από κει και έπειτα.

Ερ: Ήταν ο πρώτος αγώνας με ελαστικά Pirelli, ο πρώτος με πτέρυγες DRS. Πώς σου φαίνονται οι νέοι κανόνες για το 2011;

SV: Πιστεύω ότι είναι θετικοί. Θα πρέπει να δώσουμε μερικά συγχαρητήρια στην Pirelli. Μετά τις δοκιμές, ήμασταν όλοι λίγο φοβισμένοι αλλά ερχόμενοι εδώ τελικά δεν είδαμε τόσα pitstop όσα περιμέναμε να δούμε. Συνολικά , νομίζω ότι ήταν ένας ομαλός αγώνας. Η πίσω πτέρυγα είναι ακόμα πολύ καινούρια. Αυτή είναι μία ξεχωριστή πίστα. Η πρώτη στροφή δεν νομίζω ότι είναι το καλύτερο μέρος για να προσπεράσεις, οπότε θα δούμε. Αλλά σίγουρα βοηθάει να πλησιάσεις. Πλησίαζα τον Jenson, κάτι το οποίο με βοήθησε και μετά από δύο στροφές τον προσπέρασα. Μέχρι τώρα, δούλεψε όπως αναμενόταν. Προφανώς, μπορώ μόνο να κρίνω τι έγινε με μένα. Δεν ξέρω τι συνέβη στις πίσω θέσεις.

Ερ: Lewis, παρόμοια στρατηγική με τον Sebastian. Δεύτερος σήμερα. Πώς κρίνεις το αποτέλεσμα, δεδομένου το πού βρισκόσασταν εσύ και η ομάδα στις δοκιμές πριν ένα μήνα περίπου;

Lewis Hamilton: Πιστεύω ότι σίγουρα μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι. Τα παιδιά έκαναν σπουδαία δουλειά αυτό το Σαββατοκύριακο. Πριν από μία ή δύο εβδομάδες δεν περιμέναμε να βρισκόμαστε κοντά στους 5 πρώτους, οπότε το να έρθουμε δεύτεροι…. Το μονοθέσιο ήταν αξιόπιστο, είναι το περισσότερο που έχει αντέξει το μονοθέσιο ή μπορέσαμε να κρατήσουμε, οπότε νομίζω ότι είναι ένα σπουδαίο κατόρθωμα για μας. Είναι σαφές ότι πλησιάζαμε τον Sebastian αρκετά νωρίς στον αγώνα. Η στρατηγική είναι που πρέπει να δουλέψουμε  αλλά γενικά είχαμε καλό ρυθμό και ανυπομονώ για τον επόμενο αγώνα.

Ερ: Δύο σημεία αναφοράς για σένα. Η εκκίνηση με τον Mark (Webber) και έπειτα το σύστημα στο πάτωμα φάνηκε να έσπασε. Υπάρχει καμία ανησυχία ότι η σανίδα μπορεί να έπαθε βλάβη; Δεν ανησυχείς για τεχνικό έλεγχο μετά τον αγώνα;

LH: Η σανίδα και το κομμάτι του πατώματος έχει πάθει αρκετή ζημιά. Δεν ξέρω πότε συνέβη αυτό. Μπορεί να έγινε όταν βγήκα εκτός πίστας αλλά νομίζω ότι έγινε πριν απ’ αυτό. Έχανα αρκετή κάθετη δύναμη, οπότε στο τέλος απλά προσπαθούσα να τερματίσω τον αγώνα και να φέρω αυτούς τους βαθμούς στην ομάδα καθώς τους χρειαζόμαστε για την υπόλοιπη χρονιά.

Ερ: Και η εκκίνηση με τον Mark;

LH: Η εκκίνηση δεν ήταν σπουδαία. Αντιμετώπισα πολλά σπιναρίσματα και έχασα αρκετό έδαφος από τον Sebastian. Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα, απλά προσπάθησα να κρατήσω τη θέση μου και ευτυχώς με το KERS κατάφερα να κρατηθώ δεύτερος και από και  έπειτα ήταν ένας ομαλός αγώνας.

Ερ: Vitaly, συγχαρητήρια: Το πρώτο σου podium στη Formula 1 στην 20ή εκκίνηση Grand Prix. Πες μας πώς αισθάνεσαι αυτή τη στιγμή.

Vitaly Petrov: Για να είμαι ειλικρινής, είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι εδώ, που κάθομαι με αυτά τα παιδιά. Όλο το Σαββατοκύριακο ήταν πολύ καλό για εμάς αλλά μετά τις δοκιμές δεν ξέραμε σε τι σημείο βρισκόμασταν. Αλλά όταν ήρθαμε εδώ είχαμε μερικά νέα εξαρτήματα και από τα ελεύθερα δοκιμαστικά το μονοθέσιό μας φάνηκε δυνατό. Στις κατατακτήριες δεν ήταν πολύ καλό. Μετά απλά συγκεντρωθήκαμε στον αγώνα μας και σήμερα η ομάδα έκανε τα πάντα τέλεια και πρέπει να είμαστε πολύ υπερήφανοι για τη θέση μας σήμερα.

Ερ: Είχες φανταστική εκκίνηση, εκκινώντας από την 6η θέση βρέθηκες στην 4η. Αλλά περίγραψέ μας τα αισθήματά σου στο τέλος, όταν ο Fernando Alonso σε πλησίαζε με μεγάλη ταχύτητα.

VP: Ήταν ακόμα αρκετά μακριά. Μπορούσα ακόμα να ελέγξω την οδήγηση και να προσπαθήσω να διατηρήσω τα ελαστικά μου, καθώς στους τελευταίους γύρους τα ελλαστικά μου άρχισαν να φθείρονται. Η εκκίνηση δεν ήταν κακή. Προσπάθησα να επιτεθώ στον Fernando αλλά μετά είδα τον Jenson να βρίσκεται μπροστά μου, οπότε έπρεπε να φρενάρω νωρίς, έτσι απλά άφησα το φρένο και προσπάθησα να προσπεράσω και τους δύο. Νομίζω ότι ήταν φανταστικά.

Ερ: Sebastian, τέλειο ξεκίνημα για τη χρονιά. Ξέρουμε λίγο περισσότερα για το ρυθμό όλων των ομάδων. Από πού νομίζεις ότι θα έρθει η απειλή αυτήν τη χρονιά;

SV: Χθες ήταν μία πολύ καλή μέρα για μας και η διαφορά με τον Lewis και τη McLaren ήταν μεγάλη, αλλά παρόλα αυτά έχουμε μία μεγάλη χρονιά μπροστά μας. Συνεχώς λέω στην ομάδα ότι πρέπει να είμαστε συγκρατημένοι. Ήταν ένας πολύ καλός αγώνας σήμερα. Αρκετούς βαθμούς, πολύ σημαντικούς και νομίζω ότι το διασκεδάσαμε, κάτι που είναι ακόμα πιο σημαντικό. Αλλά είναι μεγάλη χρονιά, πολλά μπορεί να συμβούν. Αυτή είναι μία ειδική πίστα, οπότε θα πρέπει να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι για τον επόμενο και μετά τον μεθεπόμενο αγώνα. Μετά από αυτόν τον αγώνα, έρχεται δεύτερος, έπειτα τρίτος, οπότε βήμα-βήμα, θα προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε αυτό που κάνουμε τώρα. Να διασκεδάζουμε, δουλεύοντας σκληρά, και μετά νομίζω ότι έχουμε καλές πιθανότητες. Το να σου δώσω μερικά ονόματα από μερικές ομάδες είναι προφανές. Αυτά τα παιδιά που κάθονται δίπλα μου, συν τη Ferrari που είναι πολύ δυνατή. Η Mercedes δεν είχε καλή αρχή αλλά πιστεύω ότι θα επιστρέψουν και θα είναι πιο δυνατοί από την προηγούμενη χρονιά, έτσι νομίζω ότι θα είναι πολύ κοντά αργά ή γρήγορα. Ήταν σημαντικό λοιπόν να τερματίσουμε, κάτι που δεν καταφέραμε την προηγούμενη χρονιά. Πάρα πολλά συγχαρητήρια για μια ακόμη φορά σε όλο τον κόσμο πίσω στο εργοστάσιο. Το μονοθέσιο ήταν γρήγορο από την πρώτη στιγμή, το οποίο ξέρουμε τώρα, αλλά επίσης και πολύ αξιόπιστο. Αυτό είναι το κλειδί. Είναι η πρώτη φορά που τερμάτισα στο Grand Prix της Αυστραλίας, επίσης, γι’ αυτό είμαι πάρα πολύ χαρούμενος.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

Ερ: (Ian Parkes – The Press Association) Lewis, θα στεναχωρήσω τον Sebastian αλλά η πηγή μας είναι καλή, διότι ο επικεφαλής της ομάδας, ο Christian Horner είπε ότι δεν χρησιμοποίησαν το KERS όλο το τριήμερο. Με αυτό υπόψη, πόσο εντυπωσιακή ήταν η απόδοση του μονοθεσίου του Sebgastian χωρίς το KERS;

LH: Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο ότι έχουν φανταστικό μονοθέσιο όπως είχαν και πέρυσι, Είχαν το ταχύτερο μονοθέσιο στο τέλος του 2009 και συνέχισαν να το έχουν, αλλά για να ανατρέψω λίγο την κατάσταση θα πω ότι εμείς ήρθαμε εδώ με ένα μονοθέσιο το οποίο ήταν εκτός ρυθμού και μειώσαμε τη διαφορά μας. Ο ρυθμός στον αγώνα ήταν παρόμοιος και νομίζω ότι αυτό ήταν το πιο εντυπωσιακό για μένα. Είναι σπάνιο να βλέπεις τέτοια διαφορά στην απόδοση στην F1. Αισθάνομαι περήφανος που βρίσκομαι εδώ διότι πιστεύαμε ότι θα είχαμε άσχημο τριήμερο και όμως είμαι εδώ, στη μάχη, μόλις μερικούς βαθμούς πίσω από τον πρώτο με το ταχύτερο μονοθέσιο. Αλλά θα κλείσουμε τη διαφορά. Δεν αμφιβάλω για αυτό και ξεκάθαρα δείξαμε ότι μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Θα βρεθούμε εκεί ψηλά και θα τους πιέσουμε.

Ερ: (Sarah Holt – BBC Sport) Vitaly, το αφεντικό της ομάδας, ο Eric Boullier, είπε ότι δούλεψες σκληρά το χειμώνα και ότι μπορείς πλέον να δείξεις τις δυνατότητές σου. Μπορείς να μας εξηγήσεις τι έκανες το χειμώνα και επίσης, αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να οδηγήσεις την ομάδα στη θέση του Robert;

VP: Οι δοκιμές του χειμώνα ήταν πολλές. Γνωρίζετε ότι έχουμε μια καινούρια εξάτμιση και δεν γνωρίζαμε αν λειτουργεί σωστά. Ξοδέψαμε αρκετό χρόνο για να καταλάβουμε τα αεροδυναμικά και πολλά άλλα πράγματα και πραγματικά όταν ήρθαμε εδώ δεν γνωρίζαμε πού βρισκόμαστε, δεν γνωρίζαμε πόσο γρήγορο ήταν το μονοθέσιο. Αλλά έδειξε ότι είναι δυνατό, όχι όσο των πρώτων όμως. Ακόμα πρέπει να καταλάβουμε ότι έχουμε δουλειά. Στη Μαλαισία θα έχουμε μερικά νέα εξαρτήματα και θα δούμε.

Ερ: (Sarah Holt – BBC Sport) Πιστεύεις ότι μπορείς να οδηγήσεις την ομάδα στη θέση του Robert;

VP: Δεν νομίζω ότι πρέπει να απαντήσω κάτι. Νομίζω ότι μπορείτε να το διαπιστώσετε… ναι.

Ερ: (Sarah Holt – BBC Sport) Sebastian, όπως είπε ο Christian στο BBC χρησιμοποιήσατε το KERS μόνο την Παρασκευή και αποφασίσατε να μην συνεχίσετε με αυτό. Δεν χρειάζεστε το KERS διότι το μονοθέσιο είναι πολύ γρήγορο και έχετε αυτοπεποίθηση ότι σε άλλους τομείς δεν θα είναι απαραίτητο;

SV: Θα μπορούσες να μου έχεις πει πριν τον αγώνα, διότι ανησυχούσα. Πίεζα το κουμπί συνέχεια και δεν συνέβαινε τίποτα, έτσι θα πρέπει να κάνουμε μια συζήτηση. Όχι, νομίζω ότι είναι προφανές. Αν ρωτήσεις τον Lewis για το πόσο αξίζει το KERS, θα σου πει το πόσο μεγάλη απόδοση έχει. Δουλεύουμε πολύ σκληρά πάνω σε αυτό. Είναι κάτι για το οποίο δεν είμαστε περήφανοι, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε για να βελτιωθούμε σε δύο εβδομάδες. Έχουμε λύσεις, λίγο έως πολύ, οι οποίες θα μας βοηθήσουν και θα είμαστε σε θέση να απαντήσουμε την ερώτηση. Αλλά σίγουρα, δεν μπορείς να στηριχτείς στο ότι έχεις ένα καλό μονοθέσιο το οποίο είναι ομαλό. Πρέπει να εκμεταλλευτείς τα πάντα για να κάνεις το μονοθέσιο πιο γρήγορο έτσι το KERS είναι βασικό θέμα φέτος και αξίζει περίπου 3 με 5 δέκατα. Δεν χρειάζεται να πω πόσο είναι αυτό στη διάρκεια του αγώνα. Δουλεύουμε πάνω σε αυτό.

Ερ: (Livio Orricchio - O Estado do Sao Paulo) Vettel, ο Hamilton είπε ότι τώρα το πιο σημαντικό για εκείνον είναι πως μειώθηκε η διαφορά στον αγώνα σε σχέση με χθες. Από την πλευρά σου, περίμενες μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με τους αντιπάλους σου;

SV:Πρώτα από όλα, στο Abu Dhabi είπαμε ότι έχω μικρό όνομα και σας επιτρέπω να με φωνάζετε Sebastian. Δουλέψαμε σκληρά πάνω σε αυτό, για να κάνουμε το μονοθέσιο να δουλέψει σε όλες τις συνθήκες, στις κατατακτήριες και στον αγώνα. Είμαι πολύ ικανοποιημένος για σήμερα. Προφανώς, όπως είπα κάναμε αλλαγές όταν σταματήσαμε. Δεν μπορείς να κάνεις πολλά. Δεν μπορείς να σταματήσεις και να αλλάξεις το στήσιμο του μονοθεσίου αλλά φάνηκε να δουλεύει πολύ καλύτερα και στο δεύτερο stint, βγήκα δύο γύρους πιο μπροστά από τον Lewis όταν ο ίδιος έμπαινε για το δικό του pit stop. Ο ρυθμός ήταν καλός και ελέγξαμε τη διαφορά. Στο τελευταίο κομμάτι δεν μπορείς να κρίνεις, αλλά γενικά είμαι ικανοποιημένος με το ρυθμό μας σήμερα, έτσι δεν υπάρχει λόγος για πανικό.

Ερ: (Phil Brannagan – Australian Motorsport News) Sebastian, αν αρχίζεις τον αγώνα γνωρίζοντας ότι δεν έχεις KERS, ανησυχείς στον πρώτο γύρο επειδή τα μονοθέσια είναι κοντά σου; Ήσουν αποφασισμένος να φτιάξεις μια διαφορά της τάξης των 2,4 δευτερολέπτων; Δεν είναι φυσιολογικό να βλέπουμε τόσο μεγάλη διαφορά στον πρώτο γύρο.

SV: Νομίζω ότι έκανα καλή εκκίνηση. Ξεκινούσα από την καθαρή μεριά και εδώ είναι πλεονέκτημα. Όπως είπε ο Lewis, δυσκολεύτηκε καθώς είχε αρκετό σπινάρισμα. Είδαμε στη διάρκεια του αγώνα ότι τα ελαστικά συμπεριφέρονται διαφορετικά από τα Bridgestone, έτσι και η εκκίνηση με τα Pirelli ήταν διαφορετική από την Bridgestone, όσον αφορά την αρχή του αγώνα. Έμεινα ικανοποιημένος με την εκκίνηση. Δεν νομίζω ότι ήμουν στο 100%, αλλά προφανώς ήμουν καλύτερος από τους υπόλοιπους. Δεν έβλεπα τον Lewis στους καθρέπτες πίσω μου αλλά μετά διαπίστωσα ότι είχα απομακρυνθεί. Έπειτα τον είδα στον καθρέπτη να παλεύει με τον Mark. Αυτό ήταν καλό για μένα. Από εκεί και έπειτα εκμεταλλεύτηκα τον πρώτο γύρο και προσπάθησα να απομακρυνθώ.

Ερ: (Michael Schmidt – Auto Moto und Sport) Lewis, το πρόβλημα στην εκκίνηση ήταν απλώς η ακάθαρτη πλευρά, γιατί φάνηκε σαν να καταναλώνεται εκεί όλο το πλεονέκτημα του KERS σε σχέση με τον Sebastian.

LH: Δεν ξέρω. Πρέπει να το αναλύσουμε. Είμαι βέβαιος ότι η ακάθαρτη πλευρά είχε κάποια επίδραση αλλά είδα κάποιους πίσω μου να κάνουν καλύτερη εκκίνηση από εμένα, τουλάχιστον είδα τον Jenson να κάνει καλύτερη εκκίνηση. Αυτό που ξέρω είναι ότι μόλις άφησα το συμπλέκτη είχα πάρα πολύ έντονο σπινάρισμα. Έκανα κάποιες αλλαγές στο συμπλέκτη όπως μου ζητήθηκε αλλά απλώς προσπαθούσα να επιβιώσω. Ευτυχώς είχα το KERS που με έσωσε γιατί χωρίς αυτό θα είχα χάσει μια θέση από τον Mark και ίσως από τον Jenson.

Ερ: (Dan Knutson – National Speedsport News) Lewis, είδαμε πολλά marbles στις δοκιμές. Όταν στον αγώνα περνούσατε τους πιο αργούς, ήταν λιγότερα;

LH: Σίγουρα φαινόταν να είναι λιγότερα αλλά στο τέλος ήταν περισσότερο pick up από ότι είχαμε συνηθίσει. Εγώ δεν έκανα πολλές προσπεράσεις για να είμαι ειλικρινής αλλά γενικά οι άλλοι έβγαιναν εκτός γραμμής. Ήταν αρκετά βρόμικα εκτός γραμμής αλλά δεν νομίζω ότι υπήρχε υπερβολικό pick up.

Ερ: (Frederic Ferret – L’Equipe) Sebastian, υπάρχει καγκουρό στο τρόπαιό σου;

SV: Όχι αλλά δεν είμαι απογοητευμένος. Στο μυαλό μου υπάρχει ένα καγκουρό πάνω στο τρόπαιο.

Ερ: (Frederic Ferret – L’Equipe) Vitaly, την πρώτη φορά που είδες το μονοθέσιό σου και τον επιθετικό σχεδιασμό της εξάτμισης, πίστεψες ότι θα πάρεις ένα βάθρο τόσο γρήγορα;

VP: Όχι. Είναι δύσκολο να πω. Είναι αγώνας. Οι κατατακτήριες είναι ένα πράγμα και ο αγώνας κάτι άλλο. Αυτό που έγινε σήμερα το αποδεχόμαστε με χαρά αλλά στις κατατακτήριες είναι πολύ δύσκολο να παλέψουμε με εκείνους που είναι μπροστά μας. Ωστόσο η 6η θέση ήταν καλό αποτέλεσμα χθες. Πάντα πιστεύω ότι τα πάντα μπορεί να συμβούν στον αγώνα, όπως έγινε σήμερα.

Ερ: (Livio Orricchio - O Estado do Sao Paulo) Προς όλους: ένα από τα κεντρικά θέματα του αγώνα ήταν η κινητή πτέρυγα. Βοηθάει πραγματικά στις προσπεράσεις;

SV: Νομίζω ότι το μεγάλο πλεονέκτημα που έχετε όλοι είναι αυτό που είδατε στον αγώνα. Εμείς δεν το είδαμε. Όσο με αφορά, είχα την ευκαιρία να τη χρησιμοποιήσω μερικές φορές, όταν έφτασα πίσω από τον Jenson ή από κάποιο μονοθέσιο στο οποίο έριχνα γύρο. Δεν μπορώ να απαντήσω στην ερώτησή σας γιατί δεν ξέρω τι γινόταν πίσω μου.

LH: Τη χρησιμοποίησα μόνο μία φορά και δεν έκανε μεγάλη διαφορά γιατί δεν ήμουν αρκετά κοντά στο μονοθέσιο που ήταν μπροστά μου, οπότε δεν έχω πολλά να πω.

VP: Τη χρησιμοποίησα μερικές φορές. Έριχνα γύρο σε κάποια μονοθέσια και ο Alonso ήταν πίσω μου, οπότε με βοηθούσε λίγο να απομακρυνθώ. Μόλις έβλεπα το μπλε λαμπάκι αμέσως τη χρησιμοποιούσα, κάτι που νομίζω ότι έγινε 2-3 φορές.

Πηγή: www.msfree.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: