Race Malaysia

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Οι οδηγοί θα ορίζουν στρατηγικές

Ο De Rosa λέει ότι με τα νέα ελαστικά μεγαλώνει η συμμετοχή των οδηγών στη λήψη αποφάσεων
Οι συζητήσεις για τις επιπτώσεις που θα έχουν τα νέα ελαστικά της Pirelli στη Formula 1 φέτος συνεχίζονται και η γνώμη ενός οδηγού που τα γνωρίζει πολύ καλά έχει μεγάλη σημασία. Ο Pedro de la Rosa, ο οποίος πλέον έχει επιστρέψει στο ρόλο του δοκιμαστή της McLaren, έχει κάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα δοκιμάζοντας τα ελαστικά της ιταλικής εταιρείας. Το συμπέρασμα που έχει βγάλει είναι ότι η γενικότερη συμπεριφορά τους και ο τρόπος με τον οποίο πέφτει η απόδοσή τους θα βάλουν μέσα στο παιχνίδι της στρατηγικής περισσότερο τους οδηγούς καθώς η αίσθηση μέσα στο κόκπιτ θα είναι πολύ σημαντική και δεν θα μπορεί να «διαβαστεί» από τους μηχανικούς μέσω τηλεμετρίας αλλά μόνο από τον οδηγό.

Ο De la Rosa μίλησε στο Autosport και είπε: «Νομίζω ότι οι οδηγοί θα υποχρεωθούν να σκέφτονται περισσότερο τα ελαστικά και να τα διαχειρίζονται. Ο οδηγός αισθάνεται την πτώση στην απόδοσή τους προτού οι ομάδες το δουν στους χρόνους. Επομένως, ο ρόλος του οδηγού θα είναι κρίσιμος στο να ξέρει πότε τα ελαστικά φτάνουν στο τέλος τους. Αν καθυστερήσεις την αλλαγή 1-2 γύρους μπορεί να χάσεις 5-6 δευτερόλεπτα. η αίσθηση του πότε τελειώνουν τα ελαστικά είναι εξαιρετικά σημαντική και αυτό είναι που συνειδητοποίησα όταν έκανα δοκιμές για την Pirelli. Η πτώση στην απόδοσή τους είναι γραμμική μέχρι κάποιο σημείο που ξαφνικά πέφτει πολύ. Αυτή η μεγάλη πτώση στην απόδοση είναι που θέλεις να αποφύγεις σε ένα stint και αυτή η απόφαση θα εξαρτάται από τον οδηγό και όχι από την ομάδα. Θα πρέπει ο οδηγός να πει στην ομάδα από τον ασύρματο ότι τα ελαστικά τελειώνουν και ότι πρέπει άμεσα να μπει στα pit.
Αυτό θα είναι πολύ ενδιαφέρον γιατί το πότε ο οδηγός θα κάνει pit stop δεν θα είναι πλέον θέμα ορισμένων μηχανικών που κοιτάζουν μία οθόνη. Νομίζω ότι θα είναι πολύ καλό και για τους θεατές. Θα είναι πολύ δύσκολο να προβλέψεις πόσα pit stop θα γίνουν. Θυμάμαι ότι πέρυσι ήδη από την Πέμπτη γνωρίζαμε πόσα pit stop θα κάναμε και σε ποιο παράθυρο γύρων ανεξάρτητα από τις γόμες. Τώρα υπάρχουν πολλές διαφορετικές επιλογές. Μιλάμε για γραμμική ή για μη γραμμική πτώση αλλά στην πραγματικότητα πρέπει να σκεφτούμε τους θεατές. Ας πάμε στην Αυστραλία, ας κάνουμε τους πρώτους αγώνες και ας δούμε τι πιστεύει ο κόσμος. Ύστερα οι ομάδες και η Pirelli θα αποφασίσουν τι θα κάνουν».

Πηγή: www.msfree.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: